Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15262
Title: LMS Мoodle як програмна складова організації змішаного навчання студентів інформаційним технологіям
Other Titles: LMS Moodle as a software component of the blended learning students of information technology
Authors: Мосіюк, Олександр Олександрович
Мінгальова, Юлія Ігорівна
Keywords: самоосвіта, змішане навчання, система керування навчанням, Moodle, інформаційно-комп’ютерна грамотність
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: LMS MOODLE як програмна складова організації змішагного навчання студентів інформаційним технологіям [Текст] / О. О. Мосіюк, Ю. І. Мінгальова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 168–171. – Бібліогр.: с.170 (10 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: Розвиток технологій в інформаційному суспільстві вимагає від фахівців різних напрямів та спеціальностей оволодіння високим рівнем інформаційно-комп’ютерної грамотності, розуміння викликів сучасності та вміння орієнтуватися у складному та мінливому світі. Як наслідок, ВНЗ необхідно адаптувати навчальний процес до нових реалій, зокрема і он-лайн освіти. В контексті визначеної проблематики у статті розкрито особливості змішаного навчального процесу. На прикладі предмету «Нові інформаційні технології» продемонстровано залучення LMS Moodle для створення та підтримки єдиного навчального середовища, вибудуваного за принципами змішаного навчання. Наголошено на важливості організації навчання та учіння студентів, спираючись на вихідні положення вибраного підходу як одного із найперспективніших в інформаційному суспільстві. Ключові слова: самоосвіта, змішане навчання, система керування навчанням, Moodle, інформаційно- комп’ютерна грамотність.
The article analyses the views of foreign scientists on the use of a combination of traditional and distance forms of educational process. A number of problems which are solved by the use of blended learning are highlighted. Blended learning allows to democratize the process of education and, at the same time, promotes the development of critical thinking, disciplinary students, teaches them to plan their activities. Key assumptions of blended learning, which the teacher must implement, are stressed. LMS Moodle combines affordability and configuration simplicity with flexibility and ability to adapt to different characteristics of educational process – creation of a platform for distance learning courses or involvement in the organization of blended learning. The choice of LMS Moodle for submission of using blended learning on the basis of the subject "New information technologies" for students of both humanitarian and natural specialties is justification. The aim of the course is the formation of modern information culture and computer literacy in students, the acquisition of practical skills of work with modern information and computer technologies. Key words: self-education, blended learning, learning management system, Moodle, information and computer literacy.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15262
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.