Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35621
Title: Історико-правова характеристика поняття «булінг»
Other Titles: Historical and legal characteristics of the concept of «bulling»
Authors: Гришко, В.І.
Keywords: булінг, цькування, залякування, соціальна нерівність, жорстокість серед дітей, кібербулінг
Issue Date: 2020
Series/Report no.: Порівняльно-аналітичне право;
Abstract: У статті проаналізовано першопричини походження такого явища, як булінг. З’ясовано, що такі чинники, як сімейне середовище, взаємовідносини в сім’ї, соціальний стан насамперед вливають на психотип людини. Соціальна нерівність, як майнового, фізичного чи біологічного стану людини є першими чинниками зародження булінгу ще в дитячому віці. Встановлено, що явище булінгу властиве всіх культурам світу. Хоча масштаби та типи знущань можуть різнитися в залежності від спільнот та демографічних груп, залякування негативно впливає на всю залучену молодь - тих, хто зазнає знущань, тих, хто знущається над іншими, та тих, хто є свідком знущань. Тим самим досліджено законодавство різних країн, щодо протидії булінгу, яке є досить різним по мірі покарання. Встановлено, що завдяки волонтерам і громадських організаціям, які популяризують антибулінгову компанію, є надія на зниження жертв булінгу. Першими науковцями, які досліджували поняття «булінгу» були Д. Олвеус, Д. Лейн, П. Хайнемен. Вперше дали назву явищу цькування серед школярів норвезькі вчені в 1970р., які вивчали агресію серед учнів і звучало це «to bully». Також проаналізовано дане поняття на теренах України. Встановлено, що потрібне більш конкретне законодавче закріплення. Показано, що ці підходи, зокрема універсальні шкільні програми, що зміцнюють навички дітей та модифікують фізичне та соціальне середовище для захисту молоді, зменшують насильство та залякування. Адже школа повинна бути безпечним притулком, де навчання відбувається, а не там, де учень повинен захищатись від однолітків через розбіжності. У той же період часу знущання набули ще одного негативного повороту. Завдяки простому доступу до Інтернету багато підлітків почали використовувати кіберпростір як ігровий майданчик для знущань. Тим самим кібербулінг став основною проблемою в даний час. Ключові слова: булінг, цькування, залякування, соціальна нерівність, жорстокість серед дітей, кібербулінг.
The article analyzes the root causes of such a phenomenon as bullying. It was found that such factors as family environment, family relationships, social status primarily affect the human psychotype. Social inequality, as a property, physical or biological condition of a person are the first factors in the emergence of bullying in childhood. It is established that the phenomenon of bullying is inherent in all cultures of the world. Although the scale and types of bullying may vary from community to community and demographic, bullying has a negative impact on all young people involved - those who are bullied, those who bully others and those who witness bullying. Thus, the legislation of different countries on combating bullying has been studied, which is quite different in terms of punishment. It has been found that thanks to volunteers and NGOs promoting the anti-bullying campaign, there is hope for a reduction in bullying victims. The first scientists to study the concept of «bullying» were D. Olveus, D. Lane, P. Heinemann. The phenomenon of bullying among schoolchildren was first named by Norwegian scientists in 1970, who studied aggression among students and it sounded «to bully». This concept is also analyzed in Ukraine. It has been established that more specific legislative consolidation is needed. These approaches, including universal school curricula that strengthen children’s skills and modify the physical and social environment to protect young people, have been shown to reduce violence and intimidation. After all, the school should be a safe haven where learning takes place, not where the student has to protect himself from peers because of differences. In the same period of time, bullying took another negative turn. Thanks to easy access to the Internet, many teenagers have begun to use cyberspace as a playground for bullying. Thus, cyberbullying has become a major problem now. Key words: bullying, bullying, intimidation, social inequality, child abuse, cyberbullying.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35621
Appears in Collections:Порівняльно-аналітичне право. №3 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ІСТОРИКО-ПРАВОВА ХАРАКТЕРИСТИКА ПОНЯТТЯ.pdf255.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.