Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37310
Назва: Медіаграмотність як один зі складників процесу підготовки сучасного педагога професійного навчання
Інші назви: Media literacy as one of the components of the process of preparation of a Modern teacher of vocational training
Автори: Вербінський, Д.
Сікора, Я.Б.
Усата, О.Ю.
Ключові слова: професійне навчання, педагог професійного навчання, медіакультура, медіакомпетентність, медіаграмотність
Дата публікації: 2021
Видавництво: Говерла
Бібліографічний опис: Вербінський, Д. Медіаграмотність як один зі складників процесу підготовки сучасного педагога професійного навчання [Текст] / Д. Вербінський, Я. Сікора, О. Усата // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 69–72. – Бібліогр.: с. 71–72 (7 назв). – Рез. укр., англ.
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): Анотація. Формування у громадян медіаінформаційної грамотності і медіакультури відповідно до їх вікових, індивідуальних та інших особливостей визначається як один з пріоритетних напрямів медіаосвіти в Україні. Саме тому в процесі інтеграції української освіти в європейський простір та забезпечення державою заходів щодо інформаційної безпеки країни питання медіаграмотності сучасного вчителя, в тому числі і педа- гога професійного навчання, набувають особливої гостроти й актуальності. Метою даної статті є визначення змісту поняття «медіаграмотність», аналіз законодавчої бази впровадження медіаосвіти в Україні та зарубіж- ного й вітчизняного досвіду формування медіаграмотності у майбутніх педагогів професійного навчання. У роботі використовувалися наступні методи дослідження: емпіричний метод збору та систематизації матері- алів, пов’язаних з вивченням питань формування медіаграмотності у майбутніх педагогів професійного на- вчання; термінологічний аналіз, в результаті якого було уточнено дефініції ряду термінів: медіаграмотність, медіакомпетентність, медіаосвіта, медіапедагогіка, професійне навчання, педагог професійного навчання. Представлений матеріал статті дозволив зробити наступні висновки: аналіз зарубіжного і вітчизняного до- свіду формування медіаграмотності у майбутніх педагогів професійного навчання дав можливість визначити зміст поняття «медіаграмотність сучасного педагога професійного навчання». Проведений аналіз законодав- чої бази впровадження медіаосвіти в Україні показав, що медіапедагог, що включений в систему медіаосвіти та володіє навиками медіаграмотності, є ключовою фігурою на всіх рівнях системи сучасної освіти: від до- шкільної до вищої. Ключові слова: професійне навчання; педагог професійного навчання; медіакультура; медіакомпетент- ність; медіаграмотність.
Abstract. The formation of media information literacy and media culture in accordance with their age, individual and other characteristics is defi ned as one of the priority areas of media education in Ukraine. That is why in the process of integration of Ukrainian education into the European space and providing the state with measures for information security of the country, the issues of media literacy of modern teachers, including professional teachers, become especially acute and relevant. The purpose of this article is to determine the content of the concept of «media literacy», analysis of the legal framework for the introduction of media education in Ukraine and foreign and domestic experience in the formation of media literacy in future teachers of professional training. The following research methods were used in the work: empirical method of collecting and systematizing materials related to the study of media literacy in future teachers of professional training; terminological analysis, as a result of which the defi nitions of a number of terms were specifi ed: media literacy, media competence, media education, media pedagogy, professional training, teacher of professional training. The presented material of the article allowed to make the following conclusions: the analysis of foreign and domestic experience of formation of media literacy at future teachers of vocational training gave the chance to defi ne the maintenance of concept «media literacy of the modern teacher of professional training». The analysis of the legal framework for the introduction of media education in Ukraine showed that the media educator, who is included in the media education system and has media literacy skills, is a key fi gure at all levels of modern education: from preschool to higher. Key words: professional training; teacher of professional training; media culture; media competence; media literacy.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37310
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ЯК ОДИН.pdf560.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.