Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37589
Title: Особливості підготовки майбутніх учителів у контексті реформи початкової школи
Other Titles: Features of training of future teachers in the context of primary school Reform
Authors: Островська, М. Я.
Keywords: інноваційна освіта, учитель, гуманізація, компетентнісний підхід, професійний стандарт, початкова школа
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Островська, М. Я. Особливості підготовки майбутніх учителів у контексті реформи початкової школи [Текст] / М. Я. Островська // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 315-319. – Бібліогр.: с. 319 (9 назв). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація: Запровадження Концепції «Нова українська школа», насамперед, реалізація компетентніс- ної парадигми в школі, вивели процес підготовки вчителів на одне з центральних місць у закладах вищої освіти. Особливо ця проблема актуалізувалася з введенням в життя нового Професійного стандарту вчителя. Означене вимагає перегляду шляхів підготовки майбутніх учителів початкової школи з урахуванням розбу- дови старшої профільної школи та потреб сучасного ринку праці у фахівцях, котрі мають сформовані за- гальні і фахові компетенції. Метою статті є конкретизація методів і засобів підготовки майбутніх учителів до ефективної освітньої діяльності в початковій школі, яка реформується. Методи дослідження: аналіз і синтез наукової літератури (для з’ясування основних понять дослідження), систематизація (з метою виявлення на- укових підходів до вирішення означеної проблеми), теоретичне узагальнення результатів дослідження (для формулювання рекомендацій та висновків). У статті розглядаються актуальні проблеми підготовки вчителів початкових класів у закладах вищої освіти до реалізації основних завдань Концепції «Нова українська шко- ла», з врахуванням нового Професійного стандарту вчителя. Показано, що підготовка компетентного вчителя у ЗВО і його подальша ефективна інноваційно-гуманістична освітня діяльність у школі є одним з провідних завдань реформування освіти в Україні. Основна увага акцентується на особливостях інноваційної освітньої діяльності закладів вищої освіти педагогічного спрямування у підготовці вчителя нової генерації та ролі дис- циплін психолого-педагогічного циклу в системі професійної підготовки майбутніх вчителів. Ключові слова: учитель; інноваційна освіта; гуманізація; компетентнісний підхід; професійний стан- дарт; початкова школа.
Abstract. The introduction of the Concept of the New Ukrainian School, fi rst of all the implementation of the competency paradigm in the school, brought the process of teacher training to one of the central places in higher education institutions. This problem became especially relevant with the introduction of the new Professional Standard for Teachers. This requires a review of ways to train future primary school teachers, taking into account the development of senior specialized school and the needs of the modern labor market in specialists who have developed general and professional competencies. The purpose of the article is to specify the methods and means of preparing future teachers for eff ective educational activities in the reforming primary school. Research methods used: analysis and synthesis of scientifi c literature (to clarify the basic concepts of research), systematization (in order to identify scientifi c approaches to solving this problem), theoretical generalization of research results (to formulate recommendations and conclusions). The article considers the current problems of training primary school teachers in higher education institutions to implement the main tasks of the Concept «New Ukrainian School», taking into account the new Professional Standard of Teachers. It is shown that the training of a competent teacher in higher education institutions and his further eff ective innovative and humanistic educational activities at school is one of the leading tasks of education reform in Ukraine. The main attention is focused on the features of innovative educational activities of higher education institutions of pedagogical orientation in the training of teachers of the new generation and the role of disciplines of the psychological and pedagogical cycle in the system of professional training of future teachers. Key words: teacher; innovative education; humanization; competence approach; professional standard; primary school.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37589
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ.pdf582.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.