Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37600
Название: Дуальна освіта як одна з умов формування професійної компетентності техніків-технологів
Другие названия: Dual education as one of the conditions for the formation of professional сompetence
Авторы: Романишина, О. Я.
Дундюк, А.Ю.
Ключевые слова: дуальна освіта, дуальна форма навчання, компетентність, професійна компетентність, освітній процес, техніки-технологи
Дата публикации: 2021
Издательство: Говерла
Библиографическое описание: Романишина, О. Я. Дуальна освіта як одна з умов формування професійної компетентності техніків-технологів [Текст] / о. Я. Романишина, А. Ю. Дундюк // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 361-364. – Бібліогр.: с. 363 (5 назв). – Рез. укр., англ.
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): Анотація. У статті проаналізовано розвиток дуальної освіти як однієї з умов формування професійної компетентності. На основі аналізу Закону України «Про освіту» встановлено, що у дуальній формі здобуття освіти передбачається поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях на підпри- ємствах для набуття певної кваліфікації, як правило, на основі договору. Висвітлено розвиток дуальної освіти в Німеччині, яка є одним з лідерів за рівнем кваліфікації кадрів і зразком для всього Європейського союзу і для України також. Розкрито сутність і значення дуальної системи освіти для професійної підготовки молоді. Висвітлено низку переваг і проблем, які можуть виникати при застосуванні цієї форми навчання на практиці в Україні. Встановлено, що у сучасному освітньому процесі для здобувача освіти дуальна форма навчання має відчутні переваги. Автором зазначено, що дуальна форма здобуття освіти не повинна охоплювати всіх студен- тів, які навчаються. Тому метою дослідження є розкриття сутності та значення дуальної системи освіти для професійної підготовки техніків-технологів автомобільного транспорту та висвітлення її переваг у професій- ній освіті. Для дослідження умов формування професійної компетентності техніків-технологів були викорис- тані такі методи: теоретичні – синтез, аналіз, узагальнення; емпіричні − спостереження, бесіди, анкетування, тестування, інтерв’ювання, опитування. Упровадження елементів дуальної системи у професійну підготовку робітничих кадрів України уможливлює постійне оновлення змісту професійної освіти, орієнтацію на ринок праці, удосконалення професіоналізму педагогічних працівників. Ключові слова: дуальна освіта; дуальна форма навчання; компетентність; професійна компетентність; освітній процес; техніки-технологи.
Abstract. The article analyzes the development of dual education as one of the conditions for the professional competence formation. Based on the analysis of the «On Education» Law of Ukraine it is established that the dual form of education provides a combination of training persons in educational institutions with training in the workplace at enterprises to acquire certain qualifi cations, usually on the basis of a contract. The development of dual education in Germany, which is one of the leaders in the level of personnel qualifi cation and a model for the whole European Union and for Ukraine as well. The essence and signifi cance of the dual system of education for vocational training of young people is revealed. A number of advantages and problems that may arise in the application of this form of training in practice in Ukraine are highlighted. It is established that the dual form of education has tangible advantages for the student in the modern educational process. The author states that the dual form of education should not cover all students who study. Therefore, the aim of the study is to reveal the essence and importance of the dual education system for the training of road transport technicians and highlight its benefi ts in vocational education. The following methods were used to study the conditions for the formation of professional competence of technicianstechnologists: theoretical – synthesis, analysis, generalization; empirical – observations, interviews, questionnaires, testing, interviews, surveys. The introduction of the dual system elements in the training of workers in Ukraine allows the constant updating of the content of professional education, orientation to the labor market, improving the professionalism of teachers. Key words: dual education; dual form of education; competence; professional competence; educational process; techniques-technologists.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37600
ISSN: 2524-0609
Располагается в коллекциях:2021 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 1(48)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ДУАЛЬНА ОСВІТА ЯК ОДНА.pdf558.8 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.