Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42440
Название: Мотивація навчання студентів різних курсів
Авторы: Староста, Володимир Іванович
Ключевые слова: мотивація навчання, внутрішня мотивація, зовнішня позитивна мотивація, зовнішня негативна мотивація, студенти бакалаврату, студенти магістратури, learning motivation; internal motivation; external positive motivation; external negative motivation; bachelor's students; master's students
Дата публикации: ноя-2021
Библиографическое описание: Староста В.І. Мотивація навчання студентів різних курсів. Електронне наукове фахове видання “Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету”. 2021. Вип. 11. С. 158-173. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.1114
Краткий осмотр (реферат): Мотивація навчальної діяльності студентів є однією з важливих умов підготовки сучасних фахівців у закладах вищої освіти. Проблема недостатньо вивчена щодо динаміки мотивації студентів. Метою статті є дослідження параметрів мотивації навчання студентів різних курсів. Вирішено такі основні завдання: проведено анонімне електронне опитування 800 студентів бакалаврату (1-4 курс) та 271 студента магістратури (1-2 курс) Ужгородського національного університету; порівняно показники мотивації навчання (внутрішня мотивація, зовнішня позитивна мотивація, зовнішня негативна мотивація). У дослідженні встановлено, що більшість студентів (80-84%) різних років навчання бакалаврату та магістратури мають оптимальні мотиваційні комплекси, а саме: переважає внутрішня мотивація, зовнішня позитивна мотивація, або їх значення однакові, але більші, ніж зовнішня негативна мотивація. Перевагу показників зовнішньої негативної мотивації виявлено для 16-20% студентів. Аналогічні результати мають місце у випадку узагальнення даних за всі роки навчання бакалаврату та магістратури: біля 82% студентів мають оптимальні мотиваційні комплекси, для інших (18%) виявлено посилення зовнішньої негативної мотивації. Формування у студентів різних курсів подібних (переважно оптимальних) мотиваційних комплексів щодо навчання підтверджено хі квадрат критерієм (p ≤0,05). Перевага внутрішньої мотивації найбільш поширена серед студентів-першокурсників бакалаврату (55,20%) та магістратури (51,66%), на інших курсах посилюється вплив зовнішніх позитивних чинників мотивації, оскільки зростає кількість студентів із зовнішньою позитивною мотивацією. Виявлено дещо більший вплив негативних мотиваційних чинників на студентів першого курсу бакалаврату і магістратури, оскільки серед них максимальний відсоток студентів з переважно зовнішньою негативною мотивацією; в наступні навчальні роки цей показник зменшується.
Abstract. Motivation of students' educational activity is one of the important conditions for training modern specialists in higher education. The problem is insufficiently studied about the dynamics of student motivation for different years of study. The purpose of the article is to study the parameters of learning motivation of students different years of study. We solved the following main tasks: conducted an anonymous electronic survey of 800 bachelor's students (1-4 years) and 271 master's students (1-2 years), identified and compared parameters of learning motivation (internal motivation, external positive motivation, external negative motivation) on the basis of Uzhhorod National University. The study (2020) shows that most bachelor's and master's students have optimal motivational complexes. Motivation is dominated by internal, external positive, or the values of the relevant parameters are the equal, but greater than external negative motivation. The percentage of students is 80-84% (optimal motivational complexes) for different years of study. We observed an increase in external negative motivation for some students (16-20%). These students have the most common motivational complexes: external negative motivation, or its value is equal to the internal, external positive motivation. Similar results occur in the case of comparing bachelor's and master's students: about 82% have optimal motivational complexes, about 18% have external negative motivation. The 2-criterion (p ≤0,05) confirmed the formation of similar motivational complexes in students. Internal motivation prevails most among first-year bachelor's (55,20%) and first-year master's (51,66%) students. The influence of external factors increases in the following years of study, the number of students grows with external positive motivation. We found a slightly greater impact on first-year bachelor's and master's students of negative motivational factors, as among them the maximum percentage of students with a predominantly external negative motivation. This parameter decreases in following years of study.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42440
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2021_Starosta_Мотивація навчання студентів різних курсів 11 158_173.pdf1.07 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.