Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44093
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСинишина, Вікторія Михайлівна-
dc.contributor.authorЯковицька, Лада Савеліївна-
dc.date.accessioned2022-09-14T07:45:09Z-
dc.date.available2022-09-14T07:45:09Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСинишина В. М., Яковицька Л. С. Суб’єктність студента-психолога як основа його самореалізації / В. М. Синишина, Л. С. Яковицька // Журнал Перспективи та інновації науки. – Серія : Педагогіка, Психологія, Медицина. – Вип.№ 4(4) 2021, Київ – С. 387-397. – Бібл. С. 396 (13 назв)uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44093-
dc.description.abstractУ статті зроблена спроба з’ясувати роль суб’єктності у розвитку самореалізації майбутніх психологів в умовах вищого навчального закладу. Здійснений огляд наукових публікацій за обраною темою. Вказано, що головним інструментом професійної діяльності психолога є він сам та перш за все його особистість, що предбачає безперервне особистісно-професійне зростання і потребує високого рівня активності, саморегуляції та самостійності. Визначено, що можливість самореалізації особистості це постійний саморозвиток; вміння планувати й здійснювати вчинки, відповідні загальнолюдським цінностям; мобілізація себе на подолання труднощів; об'єктивне оцінювання своїх сильних і слабких сторін, рівня своєї готовності до нових, більш складних дій та вчинків. Визначено, що самореалізація спрямовує фахівця на власне вдосконалення впродовж життя, розглядає професіоналізм як вищу сходинку в розвитку особистості, скеровує на розкриття творчого потенціалу під час суб’єкт - субєктної взаємодії з викладачами та під час виконання фахово-зорієнтованих задач. Вказано, що процес розвиткусуб’єктності майбутніх практичних психологів - це взаємодія суб’єктного потенціалу, суб’єктної активності і професійної суб’єктності, що виявляють передумову, механізм і результат розвитку. З’ясована необхідність саморозвитку, самоосвіти та рефлексії особистісних якостей, власних професійних згань, умінь та навичок. Визначено, що для розвитку суб’єктності як чинника самореалізації необхідні відповідні передумови і умови: актуалізація суб'єктного досвіду студентів і його включення в зміст фахової підготовки, компетентність викладачів, які здійснюють професійну підготовку студентів з метою їх максимальної самореалізації; діалогічна взаємодія суб'єктів навчального процесу;використання особистісно-зорієтованого підходу до навчання. Наведено приклади методів розвитку суб’єктності у процесі фахової підготовки психологів в умовах вищого навчального закладу.uk
dc.description.abstractThe article attempts to clarify the role of subjectity in the development of self-realization of future psychologists in the conditions of the institution of higher education. Review of scientific works on the selected topic has been done. It has been stated that the main instrument of a psychologist’s professional activity is himself and, first of all, his personality, which provides a continuous personal and professional growth and needs a high level of activity, self-regulation and independence. It has been defined that the possibility of realization of personality is a constant self-development; ability to plan and perform actions corresponding to common human values; mobilizing oneself to overcome difficulties; objective evaluating own strong and weak sides, the level of readiness for new, more complicated actions and deeds. It has been determined that self-realization directs the specialist to personal improvement during the whole life, considers professionalism as a higher step in the development of personality, aims to the disclosure of creative potential during the subject-subject interaction with lecturers and during the performance of professionally-oriented tasks. It has been noted that the process of development of subjectity of future practical psychologists – is an interaction of a subject potential, subject activity and professional subjectity, revealing the precondition, mechanism and result of development. The necessity in self-development, self education and reflection of personality qualities, own professional knowledge, abilities and skills has been clarified. It has been identified that for the development of subjectity as a factor of self-realization the appropriate preconditions and conditions are required: actualization of subjectity of students’ experience and its inclusion into the content of vocational training, competence of lecturers, who carry out vocational training of students for the purpose of their maximum self-realization; dialogic interaction of the subjects of educational process; using personality-oriented approach for study. Examples of methods of the development of subjectity in the process of vocational training of psychologists in the conditions of the institution of higher education have been given.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectсуб’єктність особистостіuk
dc.subjectособистість майбутнього психологаuk
dc.subjectпрофесійна та особистісна самореалізаціяuk
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectпідготовка майбутніх психологівuk
dc.subjectособистісно-зорієнтована освітаuk
dc.subjectрефлексіяuk
dc.subjectsubjectity of personalityuk
dc.subjectpersonality of future psychologistuk
dc.subjectprofessional and personal self-realizationuk
dc.subjecthigher educationuk
dc.subjecttraining of future psychologistsuk
dc.subjectpersonality-oriented educationuk
dc.subjectreflectionuk
dc.titleСуб’єктність студента-психолога як основа його самореалізаціїuk
dc.title.alternativeSubjectity of a student-psychologist as the basis of his self-realizationuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.