Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59196
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСаадулаев, А. І.-
dc.date.accessioned2024-02-27T13:11:20Z-
dc.date.available2024-02-27T13:11:20Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСаадулаев А. І. Адміністративна процесуальна правоздатність і дієздатність іноземців та осіб без громадянства: поняття та сутність/ А. І. Саадулаев // Аналітичне-порівняльне правознавство / редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2021. – №3. – С. 124-127. – Бібліогр.: с. 127 (12 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/252493/249784uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59196-
dc.description.abstractУчасники адміністративного процесу є його учасники. Проте, для того щоб бути суб’єктом розгляду адміністративної справи його учасники повинні володіти адміністративною процесуальною правоздатністю і дієздатністю, водночас правовий статусі процесуальне становище іноземців та осіб без громадянства, обсяг та змістом функцій і завдань вказаних осіб може суттєво відрізнятися від інших учасників адміністративного процесу. Зважуючи на те, що адміністративна процесуальна правоздатність і дієздатність є найважливішими ознаками адміністративного процесу, ця спірна категорії і до цього часу привертає увагу науковців. Відповідно до положень ст. 26 Конституції України іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі самі обов’язки, як і громадяни України, – за винятками, встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України [1]. Це положення в цілому відповідає ст. 2 Загальної декларації прав людини, прийнятої Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй 10 грудня 1948 р. [2], відповідно якої кожна людина повинна мати всі права і всі свободи, проголошені цією Декларацією. Оскільки право на звернення до суду регламентовано Конституцією, законами України, а також міжнародними актами, наведене передбачає юридичні гарантії правоздатності. Для того, щоб іноземець та особа безгромадянства могла бути суб’єктом адміністративного процесу, вона повинна мати процесуальна правоздатність. Характерною рисою адміністративної процесуальної правоздатності є наявність у ній не лише прав, але й обов’язків. Правовою підставою виникнення адміністративних процесуальних правовідносин є адміністративна процесуальна правоздатність і дієздатність іноземців, осіб без громадянства, як учасників судового процесу. Це питання регулює Глава 4. «Учасники судового процесу» Кодексу адміністративного судочинства України, а ст. 44 кодексу визначає процесуальні права та обов’язки учасників адміністративної справи [3].uk
dc.description.abstractParticipants in the administrative process are its participants. However, in order to be a subject of administrative proceedings, its participants must have administrative procedural capacity and legal capacity, while the legal status and procedural status of foreigners and stateless persons, the scope and content of functions and tasks of these persons may differ significantly from other participants in administrative proceedings. Given that administrative procedural capacity and legal capacity are the most important features of the administrative process, this controversial category still attracts the attention of scholars. In accordance with the provisions of Art. 26 of the Constitution of Ukraine, foreigners and stateless persons legally staying in Ukraine enjoy the same rights and freedoms, as well as bear the same obligations as citizens of Ukraine – except as provided by the Constitution, laws or international treaties of Ukraine. This provision is generally consistent with Art. 2 of the Universal Declaration of Human Rights, adopted by the United Nations General Assembly on December 10, 1948, according to which everyone should have all the rights and freedoms proclaimed by this Declaration.Since the right to go to court is regulated by the Constitution, laws of Ukraine, as well as international acts, the above provides legal guarantees of legal capacity. In order for a foreigner and a stateless person to be a subject of an administrative proceeding, he or she must have legal capacity. A characteristic feature of administrative procedural capacity is that it has not only rights but also responsibilities.The legal basis for the emergence of administrative procedural legal relations is the administrative procedural capacity and legal capacity of foreigners, stateless persons as participants in court proceedings. This issue is regulated by Chapter 4. «Participants in the trial» of the Code of Administrative Procedure of Ukraine, and Art. 44 of the Code defines the procedural rights and obligations of the participants in the administrative case.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectадміністративний процесuk
dc.subjectправа людиниuk
dc.subjectсудовий захистuk
dc.subjectсуб’єктиuk
dc.subjectправове регулюванняuk
dc.subjectadministrative processuk
dc.subjecthuman rightsuk
dc.subjectjudicial protectionuk
dc.subjectsubjectsuk
dc.subjectlegal regulationuk
dc.titleАдміністративна процесуальна правоздатність і дієздатність іноземців та осіб без громадянства: поняття та сутністьuk
dc.title.alternativeAdministrative procedural legal capacity and capacity of foreigners and stateless persons: concept and essenceuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 3 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
252493-Текст статті-579838-1-10-20220205.pdf170.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.