Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60048
Title: Територіальні громади в умовах воєнного стану в Україні: адміністративно-правове забезпечення та особливості функціонування
Other Titles: Territorial communities in the conditions of martial law in Ukraine: administrative and legal support and peculiarities of functioning
Authors: Павлович-Сенета, Я. П.
Лепіш, Н. Я.
Keywords: адміністративні послуги, воєнний стан, мешканці, місто, місцеве самоврядування, село, селище, територіальна громада, administrative services, martial law, residents, city, local self-government, village, settlement, territorial community
Issue Date: 2022
Citation: Павлович-Сенета Я. П. Територіальні громади в умовах воєнного стану в Україні: адміністративно-правове забезпечення та особливості функціонування/ Я. П. Павлович-Сенета, Н. Я. Лепіш //Аналітичне-порівняльне правознавство / редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2022. – №4. – С. 209-214. – Бібліогр.: с. 214 (17 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/267567/263393
Abstract: У статті розглянуто теоретико правові підходи щодо визначення поняття та ознак територіальних громад в Україні, як сукупності мешканців, об’єднаних постійним проживанням у межах певного села, селища чи міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями або добровільного об’єднання мешканців кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр Зазначено, що в Україні гостро постала необхідність де-централізації, що передбачає передачу широкого кола повноважень, а також і фінансів від державної влади об’єднаним територіальним громадам та створеним ними місцевим органам самоврядування. Перший етап реформи (2018-2019 рр.), що передбачав добровільне об’єднання населених пунктів в одну ОТГ (об’єднану територіальну громаду) засвідчив, що по всій території держави за власною ініціативою мешканці утворили близько 40% ОТГ. Тому у 2020 р. організація нових ОТГ відбулася централізовано. Запровадження в Україні воєнного стану змінило функціонування та розвиток ОТГ, значна частина яких опинилася у зоні бойових дій. Зазначено, що згідно чинного законодавства на час дії воєнного стану військові адміністрації виконують повноваження органів місцевого самоврядування в об’єднаних територіальних громадах. Незважаючи на вжиті у напрямку реформування територіальної організації влади кроки, система ОТГ та функціонування новообраних представницьких органів у них, потребують, як правового, так і інституціонального забезпечення. Однак, в умовах воєнного стану реалізація завдань реформи децентралізації є доволі обмеженою. Разом з тим, створені ОТГ та їх представницькі органи повинні забезпечувати надання мешканцям громад базового пакету соціальних та адміністративних послуг. Враховуючи, що в Україні проводяться військові дії та з метою забезпечення надання громадянам України необхідної допомоги соціальні послуги пропонується надавати екстрено (кризово) (за неможливості застосування загального порядку організації та надання соціальних послуг). Існуючі проблеми у сфері адміністративно-правового регулювання ОТГ в Україні потребують подальшого наукового аналізу, дослідження, узагальнення і вирішення.
The article examines theoretical and legal approaches to defining the concept and features of territorial communities in Ukraine, as a set of residents united by permanent residence within a certain village, town or city, which are independent administrative and territorial units or a voluntary association of residents of several villages. which have a single administrative center. It is noted that there is an urgent need for decentralization in Ukraine, which involves the transfer of a wide range of powers, as well as finances, from the state power to united territorial communities and local self-government bodies created by them. The first stage of the reform (2018-2019), which provided for the voluntary unification of settlements into one UTG (united territorial community), showed that residents formed about 40% of UTGs across the entire territory of the state on their own initiative. Therefore, in 2020, the organization of new OTG took place centrally. The introduction of martial law in Ukraine changed the functioning and development of the OTG, a large part of which ended up in the war zone. It is noted that according to the current legislation, during the period of martial law, military administrations exercise the powers of local self-government bodies in united territorial communities.Despite the steps taken in the direction of reforming the territorial organization of the authorities, the system of the OTG and the functioning of the newly elected representative bodies in them require both legal and institutional support. However, in the conditions of martial law, the implementation of the tasks of the decentralization reform is quite limited. At the same time, the created OTG and their representative bodies must ensure the provision of a basic package of social and administrative services to the residents of communities. Taking into account that military actions are being conducted in Ukraine and in order to ensure the provision of necessary assistance to the citizens of Ukraine, it is proposed to provide emergency (crisis) social services (if it is impossible to apply the general order of organization and provision of social services). Existing problems in the field of administrative and legal regulation of OTG in Ukraine require further scientific analysis, research, generalization and solution.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60048
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 4 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
267567-Текст статті-617284-1-10-20221121.pdf221.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.