Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62182
Название: | Парадокс сублімованої ненависті: «Одержима» Лесі Українки |
Другие названия: | The paradox of sublimated hatred: «Obsessed» from Lesia Ukrainka |
Авторы: | Моклиця, Г. В. |
Ключевые слова: | Фройд, амбівалентність, сублімація, почуття провини, релігія, психоаналіз, Freud, ambivalence, sublimation, guilt, religion, psychoanalysis |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | Видавничий дім "Гельветика" |
Библиографическое описание: | Моклиця, Г. В. Парадокс сублімованої ненависті: «Одержима» Лесі Українки / Г. В. Моклиця // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 2, вип. 23. – С. 265–269. – Бібліогр.: с. 269 (13 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/23/part_2/51.pdf |
Серия/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Краткий осмотр (реферат): | У статті йдеться про особливості сублімаційного процесу Лесі Українки. Головним парадоксом сублімації під час
написання «Одержимої» є надто велика дистанція між твором та біографією письменниці. Леся Українка писала
твір в ніч, коли переживала втрату дорогої людини, проте тематика твору релігійна, а головний акцент зроблений на ненависті. Процес сублімації включає в себе несвідому сферу. Існує витіснене почуття, яке провокується
певною ситуацією і потребує виходу. Мета статті – пояснити шлях, яким йшов процес сублімації Лесі Українки під
час написання твору. Для цього використана психоаналітична теорія З. Фройда про амбівалентність, взаємозв’язок любові і ненависті та релігію. Фройд вважав, що релігія та культура часто ставлять заборону на ненависть,
а якщо людина цю заборону порушує, то відчуває провину і потребує покарання. У тексті «Одержимої» знайдено
паралелі між стосунками Міріам і Мессії та стосунками Лесі Українки та Сергія Мержинського. Процес сублімації
проаналізовано як можливість пропрацювання витіснених перед тим емоцій, які знаходились у сфері несвідомого.
Леся Українка не дарма обрала для драми біблійну тематику та сфокусованість на ненависті. Аналіз твору та біографії дозволяє припустити, що головне витіснене почуття було саме ненавистю. Причиною витіснення ненависті
до коханої людини є заборона релігії та культури і сформованого під їхнім впливом Над-Я. Історія Міріам і Мессії
свідчить про неможливість дотримання заповіді «люби ближнього свого, як самого себе» та неминучість покарання
за порушення цього закону. Крім смутку і болю від втрати коханого, авторка відчувала злість на нього, ненависть до
людей і несправедливого світу. Сильні витіснені емоції потребували виходу і втілилися у драмі. У процесі сублімації
ненависті біографічний складник розчинився в екзистенційному. The article talks about the peculiarities of Lesya Ukrainka's sublimation process. The main paradox of sublimation during the writing of "Possessed" is the big distance between the work and the writer's biography. Lesya Ukrainka wrote the work on the night when she experienced the loss of a dear person, but the theme of the work is religious, and the main emphasis is on hatred. The process of sublimation includes the unconscious sphere. There is a repressed feeling that is provoked by a certain situation and needs an outlet. The purpose of the article is to explain the path followed by the sublimation process of Lesya Ukrainka during the writing of the work. For this was used Z. Freud's psychoanalytic theory of ambivalence, the relationship between love and hate, and religion. Freud believed that religion and culture often prohibit hatred, and if a person violates this prohibition, he feels guilty and needs to be punished. In the text of "Possessed" were found parallels between the relationship between Miriam and Messiah and the relationship between Lesya Ukrainka and Serhiy Merzhynskyi. The process of sublimation was analyzed as an opportunity to work through previously repressed emotions that were in the unconscious. Lesya Ukrainka chose biblical themes and a focus on hatred for the drama for a reason. Analysis of the work and biography suggests that the main repressed feeling was hatred. The reason for the suppression of hatred for a loved one is the prohibition of religion and culture and is formed under the influence of the Super-Ego. The story of Miriam and the Messiah testifies to the impossibility of observing the commandment "love your neighbor as yourself" and the inevitability of punishment for violating this law. In addition to sadness and pain from the loss of a loved one, the author felt anger towards him, hatred towards people and the unjust world. Strong repressed emotions needed an outlet and came out in the drama. In the process of sublimation of hatred, the biographical component dissolved into the existential one. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62182 |
ISSN: | 2663-4899 |
Располагается в коллекциях: | Закарпатські філологічні студії Випуск 23 Том 2 2022 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ПАРАДОКС СУБЛІМОВАНОЇ НЕНАВИСТІ «ОДЕРЖИМА» ЛЕСІ УКРАЇНКИ.pdf | 340.85 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.