Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75623
Title: Адміністративно-правові передумови запровадження перевірки доброчесності в Національній поліції як одного з етапів реформування правоохоронних органів України
Other Titles: Administrative and legal prerequisites for introduction integrity checks in the National Police as one of the stages of reforming law enforcement agencies of Ukraine
Authors: Азаренко, Т. І.
Keywords: доброчесність, перевірка доброчесності, правоохоронні органи, Національна поліція України, корупція, integrity, integrity check, law enforcement agencies, National Police, corruption
Issue Date: 2024
Citation: Азаренко Т. І. Адміністративно-правові передумови запровадження перевірки доброчесності в Національній поліції як одного з етапів реформування правоохоронних органів України / Т. І. Азаренко // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 2. Вип. 82. – С. 97 – 102. – Бібліогр.: 101 – 102 с. (21 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/304478/296363
Series/Report no.: Право;
Abstract: У статті досліджені адміністративно-правові передумови запровадження перевірки доброчесності в Національній поліції як одного з етапів реформування правоохоронних органів.Зауважено, що вдосконалення організації та діяльності правоохоронних органів, шляхом здійснення відповідних реформ, є важливим етапом розвитку правової держави. Акцентовано, що значна увага, на етапі реформування правоохоронних органів, приділена етичним, моральним нормам, критеріям та принципам яким мають відповідати правоохоронці, розроблено механізми забезпечення доброчесності. Наголошено, що забезпечення доброчесності в органах правопорядку та прокуратури є одним із напрямків реформування правоохоронних органів, який закріплений в Комплексному стратегічному плані реформування органів правопорядку як частини сектору безпеки і оборони України на 2023-2027 роки та є однією з рекомендацій Європейської комісії.Визначено, що дієвим механізмом забезпечення доброчесності серед правоохоронців є перевірка доброчесності яка з 70-х років минулого століття здійснюється в Сполучених Штатах Америки, а згодом набув свого поширення й в інших країнах. Нині перевірку доброчесності запроваджують країни які прагнуть позбутися корупції та перебувають на євроінтеграційному шляху, в тому числі сусідні країни України, а саме: Угорщина, Румунія та Республіка Молдова. Україна також з 2014 року запровадила перевірку доброчесності суддів, працівників Національного агентства з питань запобігання корупції. Крім того, дана перевірка здійснюється щодо окремих правоохоронних органів (прокуратури, Національного антикорупційного бюро України та Бюро економічної безпеки України), натомість найчисельніших орган правопорядку України, Національна поліція, дану перевірку не здійснює, хоча така перевірка була передбачена в двох законопроєктах та в антикорупційних програмах Національної поліції.Зроблено висновок, що для реалізації Комплексного стратегічного плану реформування органів правопорядку як частини сектору безпеки і оборони України на 2023-2027 роки та рекомендацій Європейської комісії необхідно запровадити перевірку доброчесності в Національній поліції України.
The article examines the administrative and legal prerequisites for the introduction of integrity checks in the National Police as one of the stages of law enforcement reform. It was noted that the improvement of the organization and activity of law enforcement agencies, through the implementation of relevant reforms, is an important stage in the development of the rule of law. It was emphasized that, at the stage of reforming law enforcement agencies, considerable attention was paid to ethical and moral standards, criteria and principles to which law enforcement officers must comply, mechanisms for ensuring integrity were developed.It was emphasized that ensuring integrity in law enforcement agencies and the prosecutor’s office is one of the areas of reform of law enforcement agencies, which is enshrined in the Comprehensive Strategic Plan for the Reform of Law Enforcement Agencies as a Part of the Security and Defense Sector of Ukraine for 2023-2027 and is one of the recommendations of the European Commission.It was determined that an effective mechanism for ensuring integrity among law enforcement officers is an integrity check, which has been carried out in the United States of America since the 70s of the last century, and later spread to other countries. Currently, integrity checks are being introduced by countries that are trying to get rid of corruption and are on the path to European integration, including neighboring countries of Ukraine, namely: Hungary, Romania and the Republic of Moldova. Since 2014, Ukraine has also introduced an integrity check of judges and employees of the National Agency for the Prevention of Corruption. In addition, this check is carried out in relation to individual law enforcement agencies (the prosecutor’s office, the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine and the Bureau of Economic Security of Ukraine), on the other hand, the most numerous law enforcement agency of Ukraine, the National Police, does not carry out this check, although such a check was provided for in two draft laws and in anti-corruption programs National Police.It was concluded that in order to implement the Comprehensive Strategic Plan for reforming law enforcement agencies as part of the security and defense sector of Ukraine for 2023-2027 and the recommendations of the European Commission, it is necessary to introduce an integrity check in the National Police of Ukraine.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75623
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 82. Том 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
304478-Текст статті-703363-1-10-20240520.pdf283.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.