Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20789
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФілак, Ярослав Феліксович-
dc.contributor.authorФілак, Фелікс Георгійович-
dc.date.accessioned2018-10-11T11:45:58Z-
dc.date.available2018-10-11T11:45:58Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationФілак, Я. Ф. Педагогічні аспекти розвитку дрібної моторики засобами фізичного виховання у дітей з інтелектуальними порушеннями / Я. Ф. Філак, Ф. Г. Філак // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород, 2018. – Вип. 1 (42). – С. 378-382.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20789-
dc.description.abstractДіти з порушеннями інтелектуального розвитку становлять 2,5% дитячого населення. У них темпи опанування рухів значно знижені, що призводить до сповільненості утворення складних умовних зв’язків, невідповідності рівня фізичного розвитку і рухової підготовленості вимогам соціально-трудової адаптації. Мета статті − розробити та експериментально перевірити методику розвитку дрібної моторики за- собами фізичного виховання дітей 7-8 років з порушенням інтелектуального розвитку. Методи дослідження: аналіз медичних карт, контрольно-педагогічні тестування для визначення розвитку дрібної моторики, визна- чення сили м’язів кистей обох рук і м’язів спини. Перед початком дослідження дітям проведено ряд тестів з дрібної моторики та фізичного розвитку. Сформовано дві рандомізовані групи, одна з яких займалася фізич- ними вправами за загальною шкільною програмою, інша - за корекційно-розвиваючою. Після 6-ти місяців за- нять за планом корекційно-розвиваючої програми відзначається, поряд з покращенням самопочуття, позитив- на динаміка тестування дрібної моторики. Отже, розроблений комплекс гімнастичних вправ сприяє розвитку комунікативних умінь, навчанню навичкам самообслуговування на підставі покращання дрібної моторики кистей і пальців рук, концентрації довільної уваги, збереження наявного та зміцнення загального здоров’я школярів, мотивації до самостійної активної навчальної та рухової діяльності. Ключові слова: порушення інтелектуального розвитку, діти, фізичне виховання, дрібна моторика, корек- ційно-розвиваюча програмаuk
dc.description.abstractДети с нарушениями интеллектуального развития составляют 2,5% детского населения. У них темпы овладения движениями значительно понижены, что приводит к замедлению образования сложных условных связей, несоответствию уровня физического развития и двигательной подготовленности к требо- ваниям социально-трудовой адаптации. Цель статьи – разработать и экспериментально проверить методику развития мелкой моторики средствами физического воспитания детей 7-8 лет с нарушением интеллектуаль- ного развития. Методы исследования: анализ медицинских карт, контрольно-педагогические тестирования для определения развития мелкой моторики, определение силы мышц кистей обеих рук и мышц спины. До начала исследования детям выполнен ряд тестов по мелкой моторике и физическому развитию. Сформирова- но две рандомизированные группы, одна из них занималась физическими упражнениями по общей школьной методике, другая – по коррекционно-развивающей. После шести месяцев занятий по плану коррекционно- развивающей программы отмечается, наряду с улучшением самочувствия, позитивная динамика тестирова- ния мелкой моторики. Следовательно, разработанный комплекс гимнастических упражнений способствует развитию коммуникативных умений, обучению навыкам самообслуживания на основании улучшения мелкой моторики кистей и пальцев рук, концентрации произвольного внимания, сохранения наличного и укрепления общего здоровья учеников, мотивации к самостоятельной активной учебной и двигательной деятельности.uk
dc.description.abstractChildren with impaired intellectual development represent 2.5% of the child population. Their pace of movements mastering is significantly reduced, which leads to the deceleration of complex conditional connections formation, inconsistencies in the level of physical development and motor readiness to the requirements of social and labor adaptation. The aim of the article is to develop and experimentally test the technique of fine motor skills development with the help of physical education in children from 7 to 8 years old with an impaired intellectual development. Research methods: analysis of medical cards, control and pedagogical tests for determining the development of fine motor skills, determining the muscle strength of the brush of both hands, determining the strength of the muscles of the back. Before the beginning of the study, children were given a series of tests for evaluation of fine motor skills and physical development. Two randomized groups were formed, one of which was engaged in physical exercise according to the general school program, the other − in correctional-developing. After six months of training according to the correctional-developing program, along with the improvement of the health, the positive dynamics in fine motor testing was noticed. Consequently, the developed complex of gymnastic exercises contributes to the development of communicative skills, self-service skills training on the basis of improving the fine motor skills of the hands and fingers, concentration of a free attention, preservation of the existing and strengthening of the general health in schoolchildren, motivation for independent active learning and motor activity. Key words:, children, physical education, fine motor skills, correctionaldeveloping programuk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпорушення інтелектуального розвиткуuk
dc.subjectдітиuk
dc.subjectфізичне вихованняuk
dc.subjectдрібна моторикаuk
dc.subjectкорекційно-розвиваюча програмаuk
dc.subjectнарушения интеллектуального развитияuk
dc.subjectдетиuk
dc.subjectфизическое воспитаниеuk
dc.subjectмелкая моторикаuk
dc.subjectкоррекционно-развивающая программаuk
dc.subjectimpairment of intellectual developmentuk
dc.subjectchildrenuk
dc.subjectphysical educationuk
dc.subjectfine motor skillsuk
dc.subjectfine motor skillsuk
dc.subjectcorrectionaldeveloping programuk
dc.titleПедагогічні аспекти розвитку дрібної моторики засобами фізичного виховання у дітей з інтелектуальними порушеннямиuk
dc.title.alternativeПедагогические аспекты развития мелкой моторики посредством физического воспитания у детей с интеллектуальными нарушениямиuk
dc.title.alternativePedagogical aspects of fine motor skills development with the help of physical education in children with intellectual disordersuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (42) - 2018
Наукові публікації кафедри основ медицини

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Філак Я., Філак Ф..pdf285.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.