Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/21508
Title: Опачко М.В. Підготовка студентів-майбутніх вчителів фізики до діагностики навчальних досягнень учнів
Other Titles: PREPARATION OF STUDENTS WHO ARE FUTURE PHYSICS TEACHERS TO DIAGNOSTICS OF STUDENT ACHIEVEMENT
Authors: Опачко, Магдалина Василівна
Keywords: професійна підготовка педагога, діагностика, навчальні досягнення учнів, конструювання тестових завдань з фізики, підготовка вчителя до розробки тестових завдань
Issue Date: Jun-2017
Publisher: Чернігів: ЧНПУ ім.Т.Г.Шевченка
Citation: Опачко М.В. Підготовка студентів-майбутніх вчителів фізики до діагностики навчальних досягнень учнів /М.В.Опачко //Вісник Чернігівського НПУ ім. Т.Шевченка. Серія: Педагогічні науки. [ред. кол.: О.В.Бобир]. – Чернігів: ЧНПУ ім.Т.Г.Шевченка, 2017 – Вип.146. – С.158-161.
Series/Report no.: стаття;2
Abstract: Вимога об’єктивності оцінювання навчальних досягнень учнів передбачає використання чітких критеріїв оцінювання та відповідних діагностичних методик. Тому до компетенцій сучасного вчителя відносять здатність проводити діагностику навчальних досягнень учнів з фізики. Навчальні досягнення учнів визначаються різними компонентами, серед яких виокремлюють рівні засвоєння учнями знань, діагностика яких передбачає організацію процедури тестування, основою якої є конструювання тестових завдань з фізики.
Description: The requirement of objective assessment of student achievements presupposes using clear evaluation criteria and appropriate diagnostic techniques. Therefore, the modern teacher competencies include an ability to diagnose student achievements in physics. Academic achievement of students is defined by various components which include levels of how much knowledge students have gained. Its diagnostics requires organization of testing procedure, which is the basis for designing tests in physics. The aim of the paper is to provide rationale for the essence of teaching students the basics of designing tests for school physics course. Achieving the tasks involves the following: defining the essence of diagnostics of student achievements; researching the contents of teaching future physics teachers how to design diagnostic tests for student achievement. The essence of student achievement diagnosis is the implementation of assessing how much students have learnt. That is why it is necessary to create adequate measuring diagnostic "tools" which are achievement tests. Teaching students, who are future physics teachers, didactic testing is carried out during pedagogical practice and mastering the course "Professional skills with didactic management fundamentals." Besides mastering theoretical issues, students perform practical tasks that imitate the technology of designing didactic tests.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/21508
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Д-ка навч. досягнень уч..pdf830.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.