Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44016
Title: PR–технології на ринку освітніх послуг
Other Titles: PR-technologies in the market of educational services
Authors: Швардак, Маріанна Василівна
Keywords: PR-технології, імідж, звʼязок з громадськістю, реклама
Issue Date: 2022
Publisher: Вид-во “Говерла”
Citation: Швардак, Маріанна Василівна PR–технології на ринку освітніх послуг / Маріанна Василівна Швардак // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 307–310. – Рез. укр., анг. – Бібліогр.: с. 309–310 (5 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. PR є одним із найбільш впливових сучасних засобів комунікацій, який використовують для підтримки іміджу закладу освіти. Мета статті: розрити сутність та охарактеризувати структурні еле- менти PR-технологій; визначити роль та значення PR-технологій на ринку освітніх послуг. Методи до- слідження: аналіз і систематизація наукової літератури; моделювання, класифікація та узагальнення. У статті розкрито сутність, визначено мету PR-технологій в освітній сфері. Окреслено напрями діяльності PR-технологій. Охарактеризовано форми PR-технологій. Розглянуто найбільш дієві засоби PR-технологій. Підтверджено, що для просування освітнього бренду на просторах Інтернету заклади освіти використову- ють рекламу. Виявлено, що ефективними видами реклами на сьогодні є контекстна і таргетована. Подано алгоритм застосування PR-технологій на ринку освітніх послуг. Отримані результати дослідження дають змогу стверджувати, що застосування PR-технології сприяє формуванню позитивного іміджу; створенню більш високої, у порівнянні з конкурентами, цінності освітніх послуг для споживачів, які могли б максималь- но задовольнити їх потреби. Ключові слова: PR-технології, імідж, звʼязок з громадськістю, реклама.
PR-TECHNOLOGIES IN THE MARKET OF EDUCATIONAL SERVICES Abstract. PR is one of the most infl uential modern means of communication, which is used to maintain the image of the educational institution. PR-technology occupies a new niche of infl uence on the social life of young people and sets new requirements for the promotion of relevant products and services in the educational market. The purpose of the article: to dig up the essence and describe the structural elements of PR-technologies; determine the role and importance of PR-technologies in the market of educational services. Research methods: analysis and systematization of scientifi c literature; modeling, classifi cation and generalization. The article reveals the essence, defi nes the purpose of PR-technologies in the fi eld of education. The directions of PR-technologies activity are outlined. Forms of PRtechnologies (contact and remote PR) are characterized. The most eff ective means of PR-technologies (offi cial website of the educational institution, SEO-optimization, social networks, blog, e-mail, forum, SMM tools) are considered. It has been confi rmed that educational institutions use advertising to promote the educational brand on the Internet. Today, it has been found that online advertising is many times more eff ective than other types of outdoor advertising, television and radio advertising. It was found that the eff ective types of advertising today are: contextual and targeted. The algorithm of application of PR-technologies in the market of educational services is given. The results of the study allow us to say that the use of PR-technology contributes to the formation of a positive image; creating a higher value of educational services for consumers compared to competitors, which could best meet their needs. Key words: PR-technologies, image, public relations, advertising.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44016
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PR-ТЕХНОЛОГІЇ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ.pdf551.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.