Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44016
Название: | PR–технології на ринку освітніх послуг |
Другие названия: | PR-technologies in the market of educational services |
Авторы: | Швардак, Маріанна Василівна |
Ключевые слова: | PR-технології, імідж, звʼязок з громадськістю, реклама |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | Вид-во “Говерла” |
Библиографическое описание: | Швардак, Маріанна Василівна PR–технології на ринку освітніх послуг / Маріанна Василівна Швардак // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 307–310. – Рез. укр., анг. – Бібліогр.: с. 309–310 (5 назв). |
Серия/номер: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Краткий осмотр (реферат): | Анотація. PR є одним із найбільш впливових сучасних засобів комунікацій, який використовують для
підтримки іміджу закладу освіти. Мета статті: розрити сутність та охарактеризувати структурні еле-
менти PR-технологій; визначити роль та значення PR-технологій на ринку освітніх послуг. Методи до-
слідження: аналіз і систематизація наукової літератури; моделювання, класифікація та узагальнення. У
статті розкрито сутність, визначено мету PR-технологій в освітній сфері. Окреслено напрями діяльності
PR-технологій. Охарактеризовано форми PR-технологій. Розглянуто найбільш дієві засоби PR-технологій.
Підтверджено, що для просування освітнього бренду на просторах Інтернету заклади освіти використову-
ють рекламу. Виявлено, що ефективними видами реклами на сьогодні є контекстна і таргетована. Подано
алгоритм застосування PR-технологій на ринку освітніх послуг. Отримані результати дослідження дають
змогу стверджувати, що застосування PR-технології сприяє формуванню позитивного іміджу; створенню
більш високої, у порівнянні з конкурентами, цінності освітніх послуг для споживачів, які могли б максималь-
но задовольнити їх потреби.
Ключові слова: PR-технології, імідж, звʼязок з громадськістю, реклама. PR-TECHNOLOGIES IN THE MARKET OF EDUCATIONAL SERVICES Abstract. PR is one of the most infl uential modern means of communication, which is used to maintain the image of the educational institution. PR-technology occupies a new niche of infl uence on the social life of young people and sets new requirements for the promotion of relevant products and services in the educational market. The purpose of the article: to dig up the essence and describe the structural elements of PR-technologies; determine the role and importance of PR-technologies in the market of educational services. Research methods: analysis and systematization of scientifi c literature; modeling, classifi cation and generalization. The article reveals the essence, defi nes the purpose of PR-technologies in the fi eld of education. The directions of PR-technologies activity are outlined. Forms of PRtechnologies (contact and remote PR) are characterized. The most eff ective means of PR-technologies (offi cial website of the educational institution, SEO-optimization, social networks, blog, e-mail, forum, SMM tools) are considered. It has been confi rmed that educational institutions use advertising to promote the educational brand on the Internet. Today, it has been found that online advertising is many times more eff ective than other types of outdoor advertising, television and radio advertising. It was found that the eff ective types of advertising today are: contextual and targeted. The algorithm of application of PR-technologies in the market of educational services is given. The results of the study allow us to say that the use of PR-technology contributes to the formation of a positive image; creating a higher value of educational services for consumers compared to competitors, which could best meet their needs. Key words: PR-technologies, image, public relations, advertising. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44016 |
ISSN: | 2524-0609 |
Располагается в коллекциях: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
PR-ТЕХНОЛОГІЇ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ.pdf | 551.73 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.