Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44148
Title: | Нові педагогічні технології – шлях до особистісно орієнтованої освіти |
Authors: | Курило, О. Попович, Н. |
Issue Date: | 2005 |
Publisher: | Вид-во “УжНУ” |
Citation: | Курило, О. Нові педагогічні технології – шлях до особистісно орієнтованої освіти / О. Курило, Н. Попович // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. І. Блецкан, М. М., Болдижар та ін. – Ужгород : УжНУ, 2005. – Вип. 8. – С. 76–78. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 78 (14 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | Рассматриваются вопросы внедрения новых педагогических технологий и их значение в развитии личностно ориентированного образования. In the article the author reveals the importance of introduction of new teaching techniques, their importance for the development of the person — oriented education. The authors present the main items of new educational system, the requirements to and recommendations for the teachers in the process of their preparing for the lessons in the person-oriented aspect. The need for creation and implementation of person-oriented approach and the role of teachers in itis stated in the article. The authors lay emphasis on the efficiency of acquiring knowledge, skills and habits of the person-oriented education, which stimulates the high cognitive activity of junior pupils. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1FMA7wlFN9HuaSPqiiUlHyAwjpHU4jGR7/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44148 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 8 - 2005 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 8 (2005).pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.