Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10433
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorОпачко, Магдалина Василівна-
dc.date.accessioned2016-10-25T11:22:57Z-
dc.date.available2016-10-25T11:22:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationОпачко, М. В. Педагогічне стимулювання учнів у процесі вивчення фізики в сучасній школі [Текст] / М. В. Опачко, Й. Міс // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 122–126. – Бібліогр.: с. 125 (9 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10433-
dc.description.abstractАктуальність проблеми, що порушується у статті обумовлена потребою в аналізі ефективності педагогічного стимулювання в процесі навчання фізики в сучасній школі. Формулюються принципи, пропонується класифікація методів педагогічного стимулювання, особливості використання яких будуть розкриті в подальших дослідженнях.uk
dc.description.abstractThe urgency of the problems disclosed in the article is due to the presence of contradiction between the needs of society in the further development and use of new high-precision technology of production and processing of raw materials and a decrease in the level of motivation of students to the study of natural sciences, including physics − the science that has been and remains the driving force of scientifi c and technological progress. Of particular importance in restructuring the current education policy is the problem of stimulating of cognitive activity of students There is a need to analyze the effectiveness of pedagogical stimulation, by which we mean a specially organized activities of teachers, aimed at both the development of cognitive activity starsheklasnikov, and the disclosure of their personal potential, improving communication and social competence. The principles have been formulated proposing the classifi cation of methods of pedagogical stimulation. In further studies on specifi c examples and real pedagogical situations we shall reveal the features of their use in the process of learning physics in the modern school.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво «УжНУ»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпедагогічне стимулюванняuk
dc.subjectпринципиuk
dc.subjectметодиuk
dc.subjectвивчення фізикиuk
dc.subjectстаршокласникиuk
dc.titleПедагогічне стимулювання учнів у процесі вивчення фізики в сучасній школіuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:2015 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 37



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.