Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10514
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФедоруц, Микола Васильович-
dc.date.accessioned2016-11-03T10:25:27Z-
dc.date.available2016-11-03T10:25:27Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationФедоруц, М. В. Формування соціальної компетентності школярів у процесі партнерської співпраці загальноосвітніх навчальних закладів і родин [Текст] / М. В. Федоруц // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 184–186. – Бібліогр.: с. 186 (8 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10514-
dc.description.abstractУ статті розглянуто питання формування поняття соціальної компетентності школярів. Розкрито різні підходи до трактування визначення складових поняття «соціальна компетентність». Здійснено структурний аналіз соціальної компетентності та визначено її компоненти. Обґрунтовано значимість партнерської співпраці загальноосвітньої школи з родинами школярів для створення сприятливих умов для навчання і виховання дітей та молоді. Автор висвітлює шляхи реалізації цієї співпраці, подає класифікацію найбільш вразливих соціальних категорій учнів.uk
dc.description.abstractThe issue of formation of the concept of social competence of pupils have been considered. Different approaches to the interpretation of the defi nition of the components of the concept of "social competence" have been analysed. The structural analysis of social competence and identifi ed components have been conducted. The author has proved the importance of partnership schools with families of pupils to create favourable conditions for training and education of children and youth, has highlighted the realization of this cooperation, has given a classifi cation of the most vulnerable categories of pupils. Simultaneous targeting consolidated efforts of all participants in the educational process provides the most effective result. Pupils who are brought up in such a partnership become parents in their future open to effective cooperation. Based on the research we have singled out the following structure of social competence with its main components: motivational, cognitive, social and behavioural values.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво «УжНУ»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectсоціальна компетентністьuk
dc.subjectструктура та компоненти соціальної компетентностіuk
dc.subjectпартнерська співпрацяuk
dc.subjectвимушені переселенціuk
dc.subjectшколаuk
dc.subjectродинаuk
dc.titleФормування соціальної компетентності школярів у процесі партнерської співпраці загальноосвітніх навчальних закладів і родинuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.