Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11298
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВовканич, Маргарита Дмитрівна-
dc.date.accessioned2017-01-18T09:43:03Z-
dc.date.available2017-01-18T09:43:03Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВовканич, М. Д. Самосвідомість як чинник особистісного розвитку підлітка [Текст] / М. Д. Вовканич // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2014. – Вип. 32. – С. 41–42. – Бібліогр.: с 42 (6 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11298-
dc.description.abstractВ даній статті досліджуються особливості формування самооцінки у підлітка як важливої складової його особистісного розвитку. Особливо відзначена роль батьків, психологів соціальних працівників, вчителів та загалом і усіх соціальних інституцій у формуванні позитивної, високої, адекватної, стійкої самооцінки у підлітка. Ключові слова: підлітковий вік, самосвідомість, самопізнання, самооцінка, відношення до себе, самоставлення, самовиховання, виховання, соціальний працівник, шкільний психолог, вчитель.uk
dc.description.abstractThe crisis of adolescence is associated with the emergence of a new level of consciousness. During the crisis, according to L.I.Bozhovic, the consciousness of own meanings of the word is built, as well the ability to direct consciousness on the own mental processes, including complicated world of their experiences. The identity of the modern teenager is often the object of activity of school psychologist and social worker. Professionals who work with adolescents need to know and understand the laws of formation of the main features of a child who will become the core of their identity and will continue to influence their adult lives. Self – is one of the main traits that defines human life scenario, motivates the behavior in difficult situations. Therefore, the responsibility of parents, psychologists, social workers, teachers, and all social institutions is to create a positive, high, adequate, stable self-esteem in adolescents. Only such a person is able to take an active role in the high modern civil society. Key words: adolescence, self-awareness, self-knowledge, self-esteem, attitude to yourself, self, self-training, training, social worker, school psychologist, teacher.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпідлітковий вікuk
dc.subjectсамосвідомістьuk
dc.subjectсамопізнанняuk
dc.subjectсамооцінкаuk
dc.subjectвідношення до себеuk
dc.subjectсамоставленняuk
dc.subjectсамовихованняuk
dc.subjectвихованняuk
dc.subjectсоціальний працівникuk
dc.subjectшкільний психологuk
dc.subjectвчительuk
dc.titleСамосвідомість як чинник особистісного розвитку підліткаuk
dc.title.alternativeSelf-consciousness as a factor of personal development of teenagersuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 32 - 2014



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.