Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБасай, Надія Пилипівна-
dc.date.accessioned2017-01-19T12:51:10Z-
dc.date.available2017-01-19T12:51:10Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationБасай, Н. П. Концепція навчального посібника елективного курсу “Німецькомовні країни” для учнів старшої школи [Текст] / Н. П. Басай // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла». – Вип. 36. – С. 11–14. – Бібліогр. : с. 14 (8 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11361-
dc.description.abstractУ статті висвітлено науково-теоретичні положення, закладені в концепцію навчального посібника елективного курсу «Німецькомовні країни» для учнів старшої школи. Визначено основні закономірності та принципи, на яких ґрунтується зміст прогнозованого посібника. Схарактеризовано основні вимоги до тематичних модулів, обґрунтовано критерії добору текстів до навчального посібника. Описано його структуру і зміст. Спрогнозовано результати навчання старшокласників за навчальним посібником із країнознавства. Ключові слова: старша школа, профільне навчання, іноземна мова, елективний курс, навчальний посібник, концепція навчального посібника елективного курсу.uk
dc.description.abstractThe scientific and theoretical statements which are put in the conception of a manual on the elective course “Germanspeaking countries” for the pupils of senior school have been refl ected in the article. Methodological foundations for creating this conception have been covered, the dominant approaches to studying foreign languages in modern school foreign education such as competence, communicative-active, personality oriented and culturological have been singled out. The main normalities and principle which are the basis of forecast manual’s content have been determined. The content of this manual must provide a deep and professionally orientated mastering German by senior pupils, taking into account their individual features, interests, reasons, capabilities, intentions. The basic requirements to the thematic modules have been described, the criteria of texts selection to the manual have been characterised. Methodical organization of elective course’s content has been outlined, its aim and tasks that will be realized in the manual “German-speaking countries” for the students of a senior school have been formulated. Its structure and contents have been described. The results of senior pupils’ studies after this manual have been prognosticated. Key words: senior school, profi le education, foreign language, elective course, manual, conception of a manual on elective course.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectстарша школаuk
dc.subjectпрофільне навчанняuk
dc.subjectіноземна моваuk
dc.subjectелективний курсuk
dc.subjectнавчальний посібникuk
dc.subjectконцепція навчального посібника елективного курсуuk
dc.titleКонцепція навчального посібника елективного курсу «Німецькомовні країни» для учнів старшої школиuk
dc.title.alternativeConception of a manual on the elective course “german-speaking countries” for senior school pupilsen
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.