Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11383
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГоменюк, Ольга Ярославівна-
dc.date.accessioned2017-01-20T09:47:46Z-
dc.date.available2017-01-20T09:47:46Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationГоменюк, О. Я. Методика навчання іншомовного письма в торговельних школах Буковини (1918–1939 рр.) [Текст] / О. Я. Гоменюк // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 36–39. – Бібліогр. : с. 38 (9 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11383-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано передумови розвитку методики навчання іноземних мов в торговельних школах на Буковині у 1918-1939 рр. Охарактеризовано навчальний план вищої комерційної школи у Чернівцях за певними критеріями. Досліджено, що навчання у торговельних школах Буковини в період румунізації освіти здійснювалося на основі таких видів мовленнєвої діяльності як читання, говоріння та письма. Доведено, що велику роль відігравало писемне мовлення, зокрема комерційне листування. Перспективним у цьому напряму вважаємо дослідження методики навчання англійської мови в інших типах шкіл Буковини (перша половина XX cт.). Ключові слова: розвиток методики навчання іноземних мов, англійська мова, навчальний план, комерційна школа.uk
dc.description.abstractIn the article we have analyzed the preconditions for the development of foreign language teaching methods in trade schools of Bukovyna in 1918-1939. We have described the curriculum of higher commercial school in Chernivtsi according to certain 38 criteria. We have also investigated that teaching in trade schools of Bukovyna during the Romanization of Education was accomplished according to the following types of speech activity: reading, speaking and writing. It has been proved that writing, including commercial correspondence, played a major role among them. Writing exercises included translations, dictations, short renderings, writing letters, recommendations, complaints and offers, fi lling in of the standard contracts for barter transactions, confi rmation of contracts and writing of the responses to the received ones, proper execution of domiciled bills. It is also worth noting that great attention was paid to the study of culture, customs, trade and industry of England. We believe that the research of English language teaching methods in other types of schools of Bukovyna during the fi rst half of the XXth century is quite promising in future. Key words: development of foreign language teaching methods, English, curriculum, commercial school.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectрозвиток методики навчання іноземних мовuk
dc.subjectанглійська моваuk
dc.subjectнавчальний планuk
dc.subjectкомерційна школаuk
dc.titleМетодика навчання іншомовного письма в торговельних школах Буковини (1918-1939 рр.)uk
dc.title.alternativeMethods of teaching foreign language writing in trade schools in bukovyna (1918-1939)en
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.