Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11582
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛещук, Галина Василівна-
dc.date.accessioned2017-01-27T09:36:00Z-
dc.date.available2017-01-27T09:36:00Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЛещук, Г. В. Дошкільне соціальне середовище як фактор первинної соціалізації дитини [Текст] / Г. В. Лещук // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 113–115. – Бібліогр. : с. 115 (5 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11582-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано особливості соціалізації дитини в умовах дошкільного навчально-виховного закладу. Обґрунтовано значення дошкільного віку в подальшій соціалізації особистості. Охарактеризовано основні фактори соціалізації цього вікового періоду. Визначено пріоритетні завдання соціального розвитку дитини в дошкільному навчально-виховному закладі. Проаналізовано умови ефективності соціального виховання дитини дошкільного віку. Охарактеризовано показники успішного соціального розвитку дошкільника. Ключові слова: соціалізація, дошкільний вік, соціальне середовище, дошкільний навчально-виховний заклад.uk
dc.description.abstractThe author of the article has analysed the features of child socialization in terms of pre-school educational institutions. The place of preschool in further child socialization has been grounded. The characteristics of main factors of socialization has been provided, namely: the age period, external (family socialization, children's group, early development centers, hobby groups, kindergartens and cultural and religious atmosphere of social groups to which the child) and internal (the individual characteristics of the child). The priority task of social development in preschool educational institution has been defi ned. The goals of social education preschooler have been mentioned. The conditions of the effectiveness of social education pre-school child have been considered. The characteristic parameters of successful social preschooler have been analysed. The further research perspectives of the problem have been defi ned: to develop a model of the social education of preschool children based on cultural and historical traditions of preschool educational institution; defi nition of psycho-pedagogical and organizational methods of social education of children children based on cultural and historical traditions; formation of benchmarks and indicators to measure the effectiveness of social education of preschool children. Key words: socialization, preschool age, social environment, preschool educational institution.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectсоціалізаціяuk
dc.subjectдошкільний вікuk
dc.subjectсоціальне середовищеuk
dc.subjectдошкільний навчально-виховний закладuk
dc.titleДошкільне соціальне середовище як фактор первинної соціалізації дитиниuk
dc.title.alternativePreschool social environment as a factor of child’s primary socializationen
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.