Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11599
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСлозанська, Ганна Іванівна-
dc.date.accessioned2017-01-27T12:57:11Z-
dc.date.available2017-01-27T12:57:11Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationСлозанська, Г. І. Соціальна адаптація студентів вищих навчальних закладів в умовах діяльності соціально-психологічних груп [Текст] / Г. І. Слозанська // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 161–164. – Бібліогр. : с. 164 (6 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11599-
dc.description.abstractУ статті розглядається роль міжнародних і національних організацій в освітній сфері в умовах глобалізації та посилення процесів інтеграції. На професійну підготовку фахівців соціальної сфери скандинавських країн впливає чимало міжнародних світових, європейських та національних організацій. Акцентується увага на особливостях їх значення та функцій у професійній підготовці соціальних педагогів та соціальних працівників у скандинавських країнах. Ключові слова: міжнародні та національні організації, соціально-педагогічна діяльність, професійна підготовка, соціальний педагог, соціальний працівник.uk
dc.description.abstractThe article is dedicated to the analysis of the foreign and Ukrainian researchers’ papers that are dedicated to the social adaptation of students in the conditions of social-psychological services. It deals with the interpretation of the essence of the concept of “social adaptation” of students given in social and psychological literature; covers the types, stage of entering students in new educational environment through the socio-psychological services, starting from the fi rst year of studying; defi nes goals, tasks and objectives of social and psychological services existence in higher education institutions and their role in social adaptation of students; shows the features and stages of this process. It is characterized the staff of social and psychological services and its role and tasks in such kind of services that deals with the work with students and their parents, professors, tutors. It is analyzed the features of the social and psychological services of higher education in Ukraine such as Dnipropetrovsk National University, Luhansk University, Kharkiv National Pedagogical University, Vinnitsa State Technical University, Kyiv National Economic University and others. Key words: socio-psychological service, the subjects of the educational process, social adaptation, educational environment.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectміжнародні та національні організаціїuk
dc.subjectсоціально-педагогічна діяльністьuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectсоціальний педагогuk
dc.subjectсоціальний працівникuk
dc.titleCоціальна адаптація студентів вищих навчальних закладів в умовах діяльності соціально-психологічних службuk
dc.title.alternativeSocial adaptation of higher educational establishments students in conditions of activity of social and psychological servicesen
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.