Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11632
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБородієнко, Олександра Володимирівна-
dc.date.accessioned2017-01-30T10:47:51Z-
dc.date.available2017-01-30T10:47:51Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationБородієнко, О. В. Метод експертної оцінки в моделюванні системи розвитку професійної компетентності керівників [Текст] / О. В. Бородієнко // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 35–38. – Бібліогр.: с. 37 (8 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11632-
dc.description.abstractВ статті виявлено потенціал використання методу експертної оцінки в проектуванні моделі компетенцій керівників структурних підрозділів з продажу послуг зв’язку та обслуговування споживачів як основи моделювання системи розвитку їх професійної компетентності; обґрунтовано методику проектування моделі компетенцій керівників структурних підрозділів з продажу послуг зв’язку та обслуговування споживачів; обґрунтовано методику застосування критичних інцидентів як методу експертної оцінки; проаналізовано результати експертної оцінки, отримані в ході застосування методу критичних інцидентів. Ключові слова: модель компетенцій, метод експертної оцінки, метод критичних інцидентів, система розвитку професійної компетентності, керівники.uk
dc.description.abstractThe potential of using of the expert evaluations method in competency model’s designing as the basis for creating the system of professional development of heads of the sale of communication services and customer service departments is revealed in the article. Analysis of the literature has showen that the most valid methods of competency model’s designing that give the most reliable results are the combined methods. The author has proposed the technique of competency model’s designing comprising theoretical analysis (analysis of literature and functional analysis) and empirical stage, based on the method of expert evaluations. The technique of structured interview of experts based on G.Flanagan’s critical incidents method has been justified in the article. The applied method of critical incidents as the basis of structured interviews with experts allowed to allocate a significant list of competencies, analysis and systematization of which allowed to design the competency model of heads of the sale of communication services and customer service departments, which reflects the specificity of their functional duties and derived from the company's strategic goals and expected results of their departments. The next step is ranging the most important competencies by the criteria of their impact on performance, determine their load factor, indicators of levels of study, technology of development and techniques of evaluation of skills. Key words: competency model, the method expert evaluations, the method of critical incidents, the system of professional competency development, heads of departments.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectмодель компетенційuk
dc.subjectметод експертної оцінкиuk
dc.subjectметод критичних інцидентівuk
dc.subjectсистема розвитку професійної компетентностіuk
dc.subjectкерівникиuk
dc.titleМетод експертної оцінки в моделюванні системи розвитку професійної компетентності керівниківuk
dc.title.alternativeMethod of expert evaluations in modeling of the system of professional competency developmentuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.