Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11705
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛитвинова, Світлана Григорівна-
dc.date.accessioned2017-02-02T08:19:35Z-
dc.date.available2017-02-02T08:19:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЛитвинова, С. Г. Компонентна модель хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу [Текст] / С. Г. Литвинова // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 99–106. – Бібліогр.: с. 106 (10 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11705-
dc.description.abstractУ статті описано компонентну модель хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу (ХОНС ЗНЗ), визначено склад навчального середовища, встановлено базові компоненти функціонування просторово-семантичного компоненту (ПСК) ХОНС, його завдання та переваги використання, описано репозитарій навчального контенту як складової ПСК; з’ясовано мету, завдання та зміст змістово-методичного компоненту (ЗМК) ХОНС; розкрито особливості комунікаційно-організаційного компоненту (КОК), описано режими, види, рівні та форми навчальної комунікації, окреслено основні напрямки організації ХОНС засобами розподілу прав доступу та організації суб’єктів. Ключові слова: хмарно орієнтоване навчальне середовище, модель, школа, ХОНС, хмарні обчислення, хмарні технології.uk
dc.description.abstractCloud computing is a progressive and promising solution, one of the elements of revolutionary "third IT platform" [7]. Their rapid expansion is now one of the key trends in the coming years significantly affect global development education in general, and secondary education in particular. The introduction of cloud computing in general secondary education requires the implementation of educational models weighed to ensure optimal use and mobility during the educational process in the time limit and activation time students in learning activities outside school hours. This article describes component model a cloud orient learning environment of an educational institution (COLE CEI), which defined the learning environment, set the basic components functioning spatial and semantic component (SSC) COLE, its objectives and advantages of the described learning content repository as part PSK; clarified goals, objectives and contents of content and methodological component (CMC) COLE; the features of communication and organizational component (COC), described modes, types, levels and forms of academic communication outlines the main areas of COLE means of distribution and access rights of subjects. This model can be a base for secondary schools of all types and forms of education, it gives a complete picture of the possibilities of COLE to the educational process, provides reasonable detail to understand the important processes within COLE CEI including learning mobility, communication, cooperation and collaboration subjects of study. Keywords: cloudy oriented, learning environment, a model school, COLE, cloud computing, cloud technology.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectхмарно орієнтованеuk
dc.subjectнавчальне середовищеuk
dc.subjectмодельuk
dc.subjectшколаuk
dc.subjectХОНСuk
dc.subjectхмарні обчисленняuk
dc.subjectхмарні технологіїuk
dc.titleКомпонентна модель хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладуuk
dc.title.alternativeComponent model of cloud oriented educational environment of general secondary educational institutionuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.