Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11710
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНіколаєску, Інна Олександрівна-
dc.date.accessioned2017-02-02T08:42:05Z-
dc.date.available2017-02-02T08:42:05Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationНіколаєску, І. О. Професійно-педагогічна самореалізація викладача системи післядипломної освіти як предмет філософського дослідження [Текст] / І. О. Ніколаєску // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 119–122. – Бібліогр.: с. 121 (12 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11710-
dc.description.abstractCтаття презентує наукові пошуки щодо проблеми професійно-особистісної самореалізації викладача системи післядипломної освіти. Представлено вивчення феномена самореалізації особистості у сфері філософського пізнання. Проаналізовано підходи філософів різних епох та течій до розуміння сутності природи самореалізації людини. Синтез виокремлених філософських ідей дозволив здійснити обґрунтування принципів професійно-педагогічної самореалізації викладача системи післядипломної освіти як філософського явища. Ключові слова: професійно-педагогічна самореалізація, післядипломна освіта, філософське пізнання, самопізнання, саморозвиток, самовдосконалення.uk
dc.description.abstractThe article presents scientific research in solving of the problem of professional and pedagogical self-realization of a teacher of postgraduate education. The study of the phenomenon of self-realization has been presented in the field of philosophical knowledge. The path of self-concept of philosophy of Socrates period until present times has been considered. Approaches of philosophers of different epochs and trends to understand the essence of the nature of human self-realization have been presented. Ideas of philosophers of the past were based on an understanding of personal fulfillment through self-knowledge, self-improvement and self-development. Synthesis of philosophical ideas will make a study of the principles of professional and pedagogical self-realization of a teacher of postgraduate education as a philosophical phenomenon. The relevance of this phenomenon has been considered in the context of modern philosophy, self-realization which occupies a prominent place in the needs of an individual and it stands for the meaning of life. Key words: professional and pedagogical self-realization, postgraduate education, philosophical knowledge, self-knowledge, self-development, self-improvement.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпрофесійно-педагогічна самореалізаціяuk
dc.subjectпіслядипломна освітаuk
dc.subjectфілософське пізнанняuk
dc.subjectсамопізнанняuk
dc.subjectсаморозвитокuk
dc.subjectсамовдосконаленняuk
dc.titleПрофесійно-педагогічна самореалізація викладача системи післядипломної освіти як предмет філософського дослідженняuk
dc.title.alternativeProfessional-pedagogical self-realization of a teacher of postgraduate education as a subject of philosophical studiesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.