Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11710
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ніколаєску, Інна Олександрівна | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-02T08:42:05Z | - |
dc.date.available | 2017-02-02T08:42:05Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Ніколаєску, І. О. Професійно-педагогічна самореалізація викладача системи післядипломної освіти як предмет філософського дослідження [Текст] / І. О. Ніколаєску // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 119–122. – Бібліогр.: с. 121 (12 назв). | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11710 | - |
dc.description.abstract | Cтаття презентує наукові пошуки щодо проблеми професійно-особистісної самореалізації викладача системи післядипломної освіти. Представлено вивчення феномена самореалізації особистості у сфері філософського пізнання. Проаналізовано підходи філософів різних епох та течій до розуміння сутності природи самореалізації людини. Синтез виокремлених філософських ідей дозволив здійснити обґрунтування принципів професійно-педагогічної самореалізації викладача системи післядипломної освіти як філософського явища. Ключові слова: професійно-педагогічна самореалізація, післядипломна освіта, філософське пізнання, самопізнання, саморозвиток, самовдосконалення. | uk |
dc.description.abstract | The article presents scientific research in solving of the problem of professional and pedagogical self-realization of a teacher of postgraduate education. The study of the phenomenon of self-realization has been presented in the field of philosophical knowledge. The path of self-concept of philosophy of Socrates period until present times has been considered. Approaches of philosophers of different epochs and trends to understand the essence of the nature of human self-realization have been presented. Ideas of philosophers of the past were based on an understanding of personal fulfillment through self-knowledge, self-improvement and self-development. Synthesis of philosophical ideas will make a study of the principles of professional and pedagogical self-realization of a teacher of postgraduate education as a philosophical phenomenon. The relevance of this phenomenon has been considered in the context of modern philosophy, self-realization which occupies a prominent place in the needs of an individual and it stands for the meaning of life. Key words: professional and pedagogical self-realization, postgraduate education, philosophical knowledge, self-knowledge, self-development, self-improvement. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавництво УжНУ "Говерла" | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.subject | професійно-педагогічна самореалізація | uk |
dc.subject | післядипломна освіта | uk |
dc.subject | філософське пізнання | uk |
dc.subject | самопізнання | uk |
dc.subject | саморозвиток | uk |
dc.subject | самовдосконалення | uk |
dc.title | Професійно-педагогічна самореалізація викладача системи післядипломної освіти як предмет філософського дослідження | uk |
dc.title.alternative | Professional-pedagogical self-realization of a teacher of postgraduate education as a subject of philosophical studies | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ВИКЛАДАЧА СИСТЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ.pdf | 243.24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.