Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11717
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПетришин, Людмила Йосипівна-
dc.date.accessioned2017-02-02T10:36:03Z-
dc.date.available2017-02-02T10:36:03Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationПетришин, Л. Й. Аналіз результатів упровадження системи формування креативності майбутніх соціальних педагогів у вишах [Текст] / Л. Й. Петришин // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 142–147. – Бібліогр.: с. 146–147 (12 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11717-
dc.description.abstractУ статті на основі проведеного теоретико-методичного аналізу проблеми дослідження описано креативність як необхідну умову професійної діяльності соціального педагога, оскільки в різних видах діяльності повинен використовуватися індивідуальний підхід до особистості, який і вимагає творчості; визначено етапи упровадження педагогічної системи формування креативності майбутніх соціальних педагогів; побудовано модель системи формування креативності майбутніх соціальних педагогів, яку витлумачено як описову характеристику. Ключові слова: формування, творчість, креативність, система, впровадження системи, процес формування креативності, майбутні соціальні педагоги, професійна підготовка.uk
dc.description.abstractIn the article on the basis of the theoretical and methodological analysis of the research problem the creativity has been described as a necessary condition of professional social workers, since in the various activities an individual approach to each client is to be used, which requires creativity. Also considered: the stages of implementation of the pedagogical system of formation of creativity for future social workers; the model of creativity formation of future social workers, interpreted as a descriptive characteristic containing requirements for professional knowledge, skills, capabilities, structure and results of educational activities professionally important qualities of future social workers and creative competence in the professional field, based on conditions, stages, principles, methods, tools and teaching methods of its formation in the educational activities in universities; the features of experimental verification of implementation of pedagogical system of formation of creativity for future social teachers in higher education. Key words: creation, creative, creativity, system, system implementation, the formation of creativity, future social workers, professional training.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectформуванняuk
dc.subjectтворчістьuk
dc.subjectкреативністьuk
dc.subjectсистемаuk
dc.subjectвпровадження системиuk
dc.subjectпроцес формування креативностіuk
dc.subjectмайбутні соціальні педагогиuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.titleАналіз результатів упровадження системи формування креативності майбутніх соціальних педагогів у вишахuk
dc.title.alternativeAnalysis of implementation of the system creativity formation of future social teachers in universitiesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.