Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11722
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПостригач, Надія Олегівна-
dc.date.accessioned2017-02-02T10:52:06Z-
dc.date.available2017-02-02T10:52:06Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationПостригач, Н. О. Вплив економічних чинників на ефективність функціонування неперервної педагогічної освіти в Європі [Текст] / Н. О. Постригач // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 159–162. – Бібліогр.: с. 162 (11 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11722-
dc.description.abstractУ статті вивчається вплив економічних чинників на ефективність функціонування неперервної педагогічної освіти в розвинених європейських країнах. Проаналізовано взаємозв'язок між працею учителя і сукупними витратами на освіту. З’ясовано, що економічна криза негативно вплинула на педагогічну освіту. Для того, щоб оправитися від кризи, вкрай важливо, щоб уряди підтримували державні інвестиції у високоякісну освіту для всіх, особливо в галузі сталої педагогічної освіти від базової педагогічної освіти до неперервного професійного розвитку. Ключові слова : економічні чинники, ефективність, неперервність, базова педагогічна освіта, індукційна фаза, професійний розвиток.uk
dc.description.abstractThe article analyses the influence of economical factors on efficiency of continuous teacher education in developed European countries. The relationship between teacher and aggregation of costs of education has been analysed. It has been found that the economic crisis had had a negative impact on teacher education. To recover from the crisis, it is essential that governments support public investment in high-quality education for all, especially in the field of sustainable teacher education teacher education from basic to continuous professional development. The new forces of global competition described above will create increasing pressures for the maintenance of social cohesion within Europe. The importance has been stressed of teacher education and training for the long-run economic and social well-being of individuals and societies alike, such policies could also go a long way towards reaching goals of future economic and social prosperity in Europe. Consideration of the economic value of a teacher is particularly relevant to discussions about performance pay for teachers and administrators Key words: economic factors, efficiency, continuity, initial teacher education, induction phase, professional development.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectекономічні чинникиuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectнеперервністьuk
dc.subjectбазова педагогічна освітаuk
dc.subjectіндукційна фазаuk
dc.subjectпрофесійний розвитокuk
dc.titleВплив економічних чинників на ефективність функціонування неперервної педагогічної освіти в Європіuk
dc.title.alternativeThe impact of economic factors on the efficiency of continuous teacher education in Europeuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.