Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11788
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШевченко, Андрій Васильович-
dc.date.accessioned2017-02-10T09:45:56Z-
dc.date.available2017-02-10T09:45:56Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationШевченко, А. В. Проктування навчального процесу по формуванні фахової компетентності майбутніх офіцерів тилу [Текст] / А. В. Шевченко // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 206–208. – Бібліогр. : с. 208 (8 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11788-
dc.description.abstractАктуальність статті зумовлена необхідністю вива- женого підходу до педагогічного проектування процесу формування фахової компетентності майбутніх офіцерів тилу. У процесі дослідження охарактеризовано наукові дефініції «освіта» та «навчання». Визначено сутність та зміст педагогічного проектування та проаналізовано підходи фахівців до його трактування. Наведено авторське бачення педагогічного проектування навчального процесу у Військовій академії (м.Одеса). У процесі дослідження автором висвітлено загальне значення доцільності педагогічного проектування освітнього процесу дисциплін циклу професійної та практичної підготовки. Ключові слова: педагогічне проектування, майбутні офіцери тилу, освіта, навчання.uk
dc.description.abstractThe relevance of the article is high due to the need for scientifi c approach to pedagogical design process of the formation of professional competence of future logistics offi cers. The essence of pedagogical design is defined, and the approaches of the specialists to its content have been analyzed. We can consider pedagogical design as a creative process that is based on the original, unconventional solutions. Pedagogical design provides a balanced organization of individual and collective creativity, and it is based on the creation of innovations in the learning process. Author's vision of the practical aspects of the pedagogical design of the educational process at the Military Academy (Odessa) is shown. The study characterizes the scientifi c defi nition of «education» and «training» in terms of design. During the research, an author reveals the value of expediency of the educational process design of pedagogical disciplines of professional and practical training cycle. The author considers it reasonable to implement a project approach and develop specifi c mechanisms of training of future logistics offi cers for the disciplines of professional and practical training and to implement a pedagogical model Key words: instructional (pedagogical) design, future logistics offi cers, education, training.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпедагогічне проектуванняuk
dc.subjectмайбутні офіцери тилуuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.titleПроектування навчального процесу по формуванні фахової компетентності майбутніх офіцерів тилуuk
dc.title.alternativeTo the issue of designing the the educational process on formation of professional competence of future logistics officersen
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.