Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/12201
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛитовченко, И. Л.-
dc.contributor.authorХмелярова, Я. А.-
dc.date.accessioned2017-02-27T08:29:17Z-
dc.date.available2017-02-27T08:29:17Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЛитовченко, И. Л. Субконтрактация как современная форма промышленной кооперации [Текст] / И. Л. Литовченко, Я. А. Хмелярова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М.М. Палінчак. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2016. – Вип. 10 Ч. 2. – С. 6–12. – Бібліогр.: с. 12 (8 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/12201-
dc.description.abstractВ статье рассматриваются подходы к трактованию понятия «субконтрактация» – одной из новых форм производственной кооперации. Обосновывается введение в понятие маркетингово-аналитической функции на основе современных информационно-коммуникативных технологий. Исследован международный опыт применения субконтрактных отношений в производственной кооперации предприятий ведущих стран мира. Анализ позволил выделить три модели субконтрактации, разработать критерии оценки моделей и дать их сравнительную характеристику. Выделены существующие методики оценки эффективности производственной кооперации промышленных предприятий, предложено продолжить исследования по поиску оптимальных методик оценки эффективности субконтрактации. Ключевые слова: производственная кооперация, термин «субконтрактация», взаимодействие мелких и крупных предприятий, маркетингово-аналитическая функция, международный опыт, модели субконтрактации, экономическая эффективность, информационно-коммуникативные технологии.uk
dc.description.abstractThe issues which concerning the interpretation of the term “subcontracting” – one of the new forms of industrial cooperation were discusses. Substantiates an introduction to the concept the marketing and analytical functions on the basis of modern information and communication technologies. International experience of subcontracting relations in manufacturing cooperation between enterprises of the leading countries of the world was investigated. The analysis showed three models of subcontracting. Criteria for models evaluation were improved and conducted comparative characteristics. The existing methods of evaluating the effectiveness of industrial enterprises cooperation of were analyzed. It is proposed to develop research of the looking for the best methods of assessing the subcontracting effectiveness and the ability to apply reviewed methodology for assessing the cost-effectiveness. Key words: production cooperation, term “subcontracts”, interaction of small and large enterprises, marketing and analytical function, international experience, subcontracting models, economic efficiency, information and communication technologies.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectпроизводственная кооперацияuk
dc.subjectтермин «субконтрактация»uk
dc.subjectвзаимодействие мелких и крупных предприятийuk
dc.subjectмаркетингово-аналитическая функцияuk
dc.subjectмеждународный опытuk
dc.subjectмодели субконтрактацииuk
dc.subjectэкономическая эффективностьuk
dc.subjectинформационно-коммуникативные технологииuk
dc.titleСубконтрактация как современная форма промышленной кооперацииuk
dc.title.alternativeSubcontracting as a modern form of industrial cooperationuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 10 Частина 2 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.