Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13503
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГодованець, Наталія Іванівна-
dc.contributor.authorЛеган, Вікторія Петрівна-
dc.date.accessioned2017-05-15T07:28:28Z-
dc.date.available2017-05-15T07:28:28Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationГодованець, Н. І. Когнітивно-комунікативний підхід при навчанні іноземної мови [Текст] / Н. І. Годованець, В. П. Леган // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 94–96. – Бібліогр.: с. 95–96 (8 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13503-
dc.description.abstractСтаття присвячена когнітивно-комунікативному підходу навчання іноземної мови. Окреслюються основні принципи та концептуальні засади даного підходу. Розглядаються можливості застосування когнітивно-комунікативного підходу до навчання професійно-орієнтованого читання та анотування іноземною мовою. Важливим є використання автентичного матеріалу (оригінальні тексти з періодичних видань, монографій, підручників, довідників та інших іншомовних джерел). Ключові слова: іноземна мова, когнітивно-комунікативний підхід, принципи, читання, навчання.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the cognitive and communicative approach in foreign language teaching. The basic principles and conceptual bases of this approach are defined. In the course of development of the cognitive and communicative method five conceptual bases have to be considered: integration of educational material that most adequately reflects the idea of forming a holistic view of students about the environment and, therefore, the idea of effective formation of their scientific environment; structuring the training material should be made from a position of differentiation, what is the most perspective during profound studying by students of a training material or research and protection of certain objects and the phenomena of environment; interdisciplinary approach in designing of content of training and educational material that allows to unite subjects in the unified teaching and educational system thanks to what the gap between natural and humanitarian cycles of subjects is overcome; individualization of teaching and educational process; activity approach which main objective is formation of scientific outlook, high spirituality and moral qualities of the personality, assistance of vocational guidance and self-realization in the difficult, many-sided sociocultural environment.. Key words: foreign language, cognitive-communicative approach, principles, reading, learning.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectіноземна моваuk
dc.subjectкогнітивно-комунікативний підхідuk
dc.subjectпринципиuk
dc.subjectчитанняuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.titleКогнітивно-комунікативний підхід при навчанні іноземної мовиuk
dc.title.alternativeCognitive and communicative approach in foreign language teachinguk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.