Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14278
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОнищук, Анжела Сергіївна-
dc.date.accessioned2017-07-11T10:25:01Z-
dc.date.available2017-07-11T10:25:01Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationОнищук, А. С. Вплив використання інтерактивних технологій на формування готовності майбутніх перекладачів до професійної діяльності [Текст] / А. С. Онищук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 194–197. – Бібліогр.: с. 196 (7 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14278-
dc.description.abstractУ статті викладено результати аналізу професійної підготовки майбутніх перкладачів та дослідження впливу інтерактивного навчання на формування готовності до професійної діяльності майбутніх перекладачів. У дослідженні уточнено сутність готовності до професійної діяльності майбутніх перекладачів; визначено умови становлення готовності; сформульовано суть інновацій навчального процесу та подано загальну характеристику інтерактивних технологій навчання. Ключові слова: готовність, професійна діяльність, майбутні перекладачі, інтерактивне навчання, інтерактивні технології, інновація.uk
dc.description.abstractThe thesis investigates the problem of forming professional readiness of future translators by means of interactive technologies. The analysis of recent research and publications makes it possible to assert that the readiness of high school graduate to professional activity is treated differently, due to the divergence of scientific approaches and specific character of a particular professional activity. The phenomenon of innovation is regarded by scientists as "the ideas and proposals (mainly based on the results of relevant specific research and sociopolitical and technological thesis) that could be the basis for new types of social life, production or significantly improve the characteristics (technical, moral, legal, economic etc.) of reality, new processes, services, anything that can improve the "quality of life". The formation of professional readiness includes: development of functional foundations of activity mental regulation; development of profession forming knowledge, values and importance of work in society, personal values, aptitudes and abilities etc; development of personal experience and "appropriation" of cultural values, including technological culture; integration of value-motivational, operational and functional readiness in a single subject in a given situation. Key words: readiness, professional activity, future interpreters, interactive education, interactive technology, innovation.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectготовністьuk
dc.subjectпрофесійна діяльністьuk
dc.subjectмайбутні перекладачіuk
dc.subjectінтерактивне навчанняuk
dc.subjectінтерактивні технологіїuk
dc.subjectінноваціяuk
dc.titleВплив використання інтерактивних технологій на формування готовності майбутніх перекладачів до професійної діяльностіuk
dc.title.alternativeThe influence of interactive technologies usage on the formation of future translators’ readiness for professional activityuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.