Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14321
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorTovkanets, Hanna-
dc.date.accessioned2017-07-18T07:57:58Z-
dc.date.available2017-07-18T07:57:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationTovkanets, H. Theoretical aspects of legal education of primary school pupils [Текст] / H. Tovkanets // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 290–292. – Бібліогр.: с. 292 (6 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14321-
dc.description.abstractIn the article the problem of legal education has been considered as the formation of legal guidelines on reconciling the individual with the interests and aspirations of society. Features of legal education have been defined: formation of the individual on the basis of a system of law, implementation of justice pupils constituents ordered social relations, taking into account the possibility of coercive state power through the laying on legal responsibility of offenders, the scope of rights not only adhere to the law, and and is prone to crime and comply with these standards; implementation of law activity through special means. The task of legal education has been defined as: to give not only knowledge of the law but also form a belief in fairness and feasibility of its requirements, willingness to subject its daily; direction of the center of gravity of legal information should be directed to the constitutional principles of society and state, the rights and duties of citizens. It is emphasized that in law to work with younger students used different methods and forms of work. Key words: legal education, objectives, functions and contents of legal education, legal knowledge.uk
dc.description.abstractВ статті розглядається проблема правового виховання як формування правової настанови на узгодження прагнень особистості з інтересами і сподіваннями суспільства. Визначені ознаки правового виховання: формування особистості на засадах системи норм права, впровадження в правосвідомість вихованців складових елементів упорядкованих суспільних відносин. Завдання правового виховання: формувати переконаність у справедливості та доцільності його вимог, готовність у повсякденному його дотриманні; спрямування центру ваги правової інформації має бути спрямований на конституційні принципи суспільства і держави, права та обов’язки громадянина. Ключові слова: правове виховання, завдання, функції і зміст правового виховання, правові знання.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectlegal educationuk
dc.subjectobjectivesuk
dc.subjectfunctions and contents of legal educationuk
dc.subjectlegal knowledgeuk
dc.titleTheoretical aspects of legal education of primary school pupilsuk
dc.title.alternativeТеоретичні аспекти правового виховання молодших школярівuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
THEORETICAL ASPECTS OF LEGAL EDUCATION OF PRIMARY SCHOOL PUPILS.pdf203.41 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.