Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14336
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩурова, Наталія Василівна-
dc.date.accessioned2017-07-18T10:57:12Z-
dc.date.available2017-07-18T10:57:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЩурова, Н. В. Роль здоров’язбережувального середовища загальноосвітнього навчального закладу в зміцненні здоров’я школярів [Текст] / Н. В. Щурова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 334–336. – Бібліогр.: с. 336 (6 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14336-
dc.description.abstractУ статті основну увагу приділено аналізу стану фізичного здоров’я учнів загальноосвітніх навчальних закладів та ролі здоров’язбережувального середовища в зміцненні та збереженні здоров’я школярів як нагальній педагогічній проблемі сучасності. Проаналізовано реальний стан організації здоров’язбережувального середовища в освітньому процесі сучасної школи. З’ясовано основні складники здоров’язберігаючої діяльності загальноосвітнього закладу. Ключові слова: здоров’я, здоров’язбережувальне навчальне середовище, фізичне виховання, фізичний розвиток, фізичне виховання.uk
dc.description.abstractThe article focuses on the analysis of the physical health of the students of secondary schools and addresses to the problem of health protection and strengthening, becoming an active person, which will be formed with perception of their own health as a personal value. The concept of this approach is based on the modern sport students’ school education. The main purposes of sport and recreational activities are determined with the advance of certain physical and moral health, integrated approach to the development of mental and physical qualities of the individual and improvement of the physical and psychological preparation for active life and professional activities on the basis of individual approach, priority of health-improving orientation, systematic of school process, etc. The profile sport training helps to attract children and teenagers to regular physical activity in order to enhance their health and gain the significant health-improving effect on physical education. The comprehensive approach of educational and health-protecting institutes assists in solving the problem of state of the children. Key words: health, physical education, saving environment of Secondary Educational, physical development.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectздоров’яuk
dc.subjectздоров’язбережувальне навчальне середовищеuk
dc.subjectфізичне вихованняuk
dc.subjectфізичний розвитокuk
dc.subjectфізичне вихованняuk
dc.titleРоль здоров’язбережувального середовища загальноосвітнього навчального закладу в зміцненні здоров’я школярівuk
dc.title.alternativeThe role of health preserving environment of Secondary Educational institutions in schoolchildren health strengtheninguk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.