Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/1466
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМамчур, О.І.-
dc.contributor.authorВанда, І.В.-
dc.contributor.authorКотик, Л.І.-
dc.date.accessioned2015-03-11T14:37:39Z-
dc.date.available2015-03-11T14:37:39Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВанда І.В., Котик Л.І., Мамчур О.І. Формування системи суспільно-географічних знань в процесі викладання у вищій школі // Міжнародний науковий вісник: збірник наукових праць /ред. кол. І.В.Артьомов (голова) та ін. – Ужгород: ДВНЗ «УжНУ», 2014. – Вип. 2(9). – 400 с. - С.254-267uk
dc.identifier.issn2218-5348-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/1466-
dc.descriptionСтаття у Міжнародному науковому вісникуuk
dc.description.abstractThe main features of human-geographical knowledge formation in higher school are regarded. The basis for the modernization is to achieve a system of competences in the process of learning of programs on human geography are considered. Specificity normative courses that teached at the Department of Economic and Social Geography in Ivan Franko National University of Lviv. Development of basic, general academic and subject-specific competences in the educational process of students geographers aims to improve geographic literacy basics. Importance of geographic literacy components through the European experience of the Tuning project and Herodot network is examined.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherДВНЗ "Ужгородський національний університет"uk
dc.subjectВикладання у вищій школіuk
dc.subjectсуспільно-географічні знання, знання та навички, нормативний навчальний курс, географічне поширення грамотності, професійна освітаuk
dc.titleФормування системи суспільно-географічних знань в процесі викладання у вищій школіuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації (ННІ євроінтеграційних досліджень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мамчур_Ванда_Котик.pdfСтаття747.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.