Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15173
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГолова, Наталія Іванівна-
dc.date.accessioned2017-09-22T06:53:32Z-
dc.date.available2017-09-22T06:53:32Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПринципи підготовки соціальних працівників до майбутньої професійної діяльності у Франції [Текст] / Н. І. Голова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С.63–66. – Бібліогр.: с.65 (5 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15173-
dc.description.abstractВ статті встановлено, що французька система навчаня в іститутах соціальної роботи відрізняється від української, зв’язком між теорією та практикою. Проаналізовано систему вступу кандидатів на напрям підготовки «соціальна робота». Досліджено, що для сучасної системи професійної підготовки фахівців соціальної сфери, характерою є тісна взаємодія навчальних закладів, де здійснюється теоретична підготовка та підприємств, які є базами дя практичного навчання. Охарактеризовані принципи соціальної освіти у Франції. Ключові слова: соціальна освіта, соціальний працівник, приципи, система підготовки, навчання, кандидат.uk
dc.description.abstractThe system of training of social workers in France is built on the following principles of education as: the principle of priority; transversality principle; the principle of social knowledge; modular principle of organization; modeling principle; principle of consciousness and activity. It has been established that the characteristic feature of the modern system of professional training in social work in France is close interaction between educational institutions, where the theoretical preparation is carried and businesses that are bases for practical training. This opens up opportunities for numerous experiments in the development of new forms of content and areas of continuing education. Thus, the training of social workers is based on the principle of alternating training where theoretical training periods alternate with periods of training in various schools, social services, organizations and institutions. Key words: education in social work sphere, social worker, principles, system of training, teaching, candidate.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectсоціальна освітаuk
dc.subjectсоціальний працівникuk
dc.subjectприципиuk
dc.subjectсистема підготовкиuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.subjectкандидатuk
dc.titleПринципи підготовки соціальних працівників до майбутньої професійної діяльності у Франціїuk
dc.title.alternativePriciples of social workers training while preparing for the future professional activity in Franceuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.