Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15180
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДобровольська, Наталія Вікторівна-
dc.date.accessioned2017-09-22T07:55:19Z-
dc.date.available2017-09-22T07:55:19Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВикористання ігрових методів навчання при викладанні математичних дисциплін майбутнім менеджерам [Текст] / Н. В. Добровольська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С.88–91. – Бібліогр.: с.91 (5 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15180-
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему викладання математичних дисциплін для майбутніх менеджерів, досліджено доцільність та можливість використання ігрових методів. Висвітлено деякі умови, за яких використання ігрових методів на заняттях з математичних дисциплін є можливим, Зазначено, що саме використання ігрових методів, зокрема ділових ігор на заняттях з математичних дисциплін сприяє формування професійно важливих якостей особистості майбутніх фахівців і сприятиме підвищенню рівня їх фундаментальної підготовки. Ключові слова: ігрові методи, дидактичні ігри, ділові ігри, професійні якості менеджера, творчі здібності, ігрове заняття.uk
dc.description.abstractThe article considers the problems of teaching mathematical subjects for future managers, investigated the desirability and feasibility of the use of game methods of training. The concepts games, educational games and business games. Highlight the main provisions that constitute the methodological basis of business games in the educational process. The author considers the conditions under which the use of gaming techniques in the classroom for mathematical disciplines is possible. It has been determined that gaming sessions and address the issues of education and training of future managers already in the first courses. We have developed and implemented in the educational process of the business game "Manager", "Firm" and "the Carrier" on discipline "Higher and applied mathematics", from sections of linear algebra, probability theory and mathematical programming (transportation problem), respectively. In these sessions, students get acquainted with the specifics of future professional activity, the structure of the enterprise. The features of teaching mathematical disciplines to future managers. Indicated that the use of gaming techniques, in particular business games at the classes on mathematical disciplines contributes to the formation of professionally important qualities of future professionals, promotes the level of their fundamental training. Key words: methods games, educational games, business games, professional quality Manager, creativity, the gaming activity.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectігрові методиuk
dc.subjectдидактичні ігриuk
dc.subjectділові ігриuk
dc.subjectпрофесійні якості менеджераuk
dc.subjectтворчі здібностіuk
dc.subjectігрове заняттяuk
dc.titleВикористання ігрових методів навчання при викладанні математичних дисциплін майбутнім менеджерамuk
dc.title.alternativeThe use of game methods of training in teaching mathematical disciplines to future managersuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.