Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15283
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРідкодубська, Анна Анатоліївна-
dc.date.accessioned2017-09-25T10:42:31Z-
dc.date.available2017-09-25T10:42:31Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПрактична спрямованість професійної підготовки працівників соціальної сфери [Текст] / А. А. Рідкодубська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 242–244. – Бібліогр.: с.244 (6 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15283-
dc.description.abstractВ статті проаналізовано практичну спрямованість професійної підготовки майбутніх працівників соціальної сфери. Зміст та структура професійної підготовки соціального працівника визначається програмою вищого навчального закладу, яка розробляється відповідно Державних стандартів освіти за даною спеціальністю. Згідно з ОКХ зі спеціальності «соціальна робота» виділяють такі компетенції: загальнокультурні, технологічні, діагностично-прогностичні та організаційно-управлінські. Ключові слова: професійна підготовка, майбутній працівник соцальної сфери, практична спрямованість професійної підготовки, практична підготовка, зміст практичної підготовки майбутнього фахівця соціальної сфери.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the practical orientation of professional training of future social workers. The content and structure of vocational training future social worker is determined by the higher education institution, which is developed in compliance with State educational standards of the profession. According to EQC, specialty "social work" there is the following competences: General cultural, technological, diagnostic, prognostic and organizational management. The content of professional training of future experts in social sphere should include the following components: 1) analysis of modern social development and develop an ability to make an objective assessment in social policies; 2) clear the concept and classification of new models, forms and methods in social practice; 3) the pedagogical process of professional training future experts in social sphere; 4) the development of theories, concepts, models, aimed at effective interaction in future social worker; 5) development and implementation of programs that enhance professional mobility future specialist of social sphere. Key words: professional training, future social worker, practical training, practical training content of practical training of a future specialist of social sphere.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectмайбутній працівник соцальної сфериuk
dc.subjectпрактична спрямованість професійної підготовкиuk
dc.subjectпрактична підготовкаuk
dc.subjectзміст практичної підготовки майбутнього фахівця соціальної сфериuk
dc.titleПрактична спрямованість професійної підготовки працівників соціальної сфериuk
dc.title.alternativePractical orientation of professional training of future social workersuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.