Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18193
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБондар, М.І.-
dc.contributor.authorЄршова, Н.Ю.-
dc.date.accessioned2018-02-22T10:05:03Z-
dc.date.available2018-02-22T10:05:03Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationМетодичний підхід до формування ціни на інноваційний продукт на основі інформації стратегічного управлінського обліку [Текст] / М. І. Бондар, Н. Ю. Єршова // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда (голов. ред.), В.І. Ярема , Н.Н.Пойда-Носик та інші. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (50). – С. 291–298. – Бібліогр.: с.297 (16 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18193-
dc.description.abstractУ статті запропонований методичний підхід до формування ціни на інноваційний продукт на основі інформації стратегічного управлінського обліку. На прикладі наведено послідовність і алгоритм ціноутворення експертним методом. Результати розрахунку параметричної ціни нового продукту дозволяють зробити висновки щодо окупності витрат на його розробку і/або впровадження (за прийнятний термін), забезпечення необхідної норми прибутковості та ін. Ключові слова: ціна, інформація стратегічного управлінського обліку, параметричний метод, інтегральний показник інноваційності продуктуuk
dc.description.abstractThe strategy and tactics of pricing for innovative products determine the current and strategic competitive positions of economic entities. The formation of the price of an innovative product acquires a special importance in the development of strategic management accounting becomes important. Strategic management accounting is the information base for making managerial decisions to improve the competitiveness of an enterprise. The purpose of the study is to improve the methodological approach to the formation of prices for an innovative product of the enterprise on the basis of strategic management accounting information. Methods of research are based on the methodology of the system and process approaches. This allows us to discover the causal relationship between innovation and strategic management accounting. Parametric and expert methods are used to justify the methodological approach. The urgency of determining the price of an innovative product based on a statistical analysis of the distribution of enterprises that implemented organizational and marketing innovations was investigated. Classification of objects of strategic management accounting of the company's innovation activity, which is the basis for the formation of the characteristics of an innovative product is presented. The methodology for setting the price for an innovative product is proposed. This method involves several steps: the formation of groups of characteristics to evaluate a new product based on the data of strategic management accounting, ranking the significance of characteristics by groups of experts, calculating the integral index of product innovation. Appropriate questionnaires for the implementation of the peer review method have been proposed. The formation of prices for a new product on the basis of strategic management accounting information makes it possible to make its use relevant at the design stage of a new product. Keywords: price, information of strategic management accounting, parametric method, integral indicator of product innovation.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectцінаuk
dc.subjectінформація стратегічного управлінського облікуuk
dc.subjectпараметричний методuk
dc.subjectінтегральний показник інноваційності продуктуuk
dc.titleМетодичний підхід до формування ціни на інноваційний продукт на основі інформації стратегічного управлінського облікуuk
dc.title.alternativeMethodical approach to pricing of innovative product based on the information of strategic management accountinguk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 2 (50) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.