Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18242
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндрієвська, Віра Михайлівна-
dc.date.accessioned2018-02-27T09:04:25Z-
dc.date.available2018-02-27T09:04:25Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПроект як засіб реалізації Steam-освіти у початковій школі [Текст] / В. М. Андрієвська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 11-14. – Бібліогр.: с.13 (9 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18242-
dc.description.abstractСтаттю присвячено актуальній проблемі STEAM-освіти в Україні – полідисциплінарний підхід до вивчення природничо-математичних дисциплін. Розглядається проектний метод як найперспективніший засіб реалізації STEAM-освіти у сучасній початковій школі. Висвітлюються практичні питання реалізації STEAM-освіти у початковій школі. Наведено приклад STEAM-проекту «Симетрія» для молодший школярів. Виділено основні складові проекту й етапи його поліваріативної реалізації. Ключові слова: проект, STEAM-освіта, початкова школа, молодші школярі.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the actual problem of STEAM-education as a modern world trend. The relevance of the material stated in the paper is caused by objective needs of introduction contemporary pedagogical concepts and their application into practice of elementary school, given junior pupils access to new tools for comprehension about the world. The aim of the paper is to cover results of practical issues of implementing STEAM-education in elementary school. Successful practices in introducing elements of STEM-education into basic school and incorporating STEAMdisciplines into artistic subjects (STEAM) have contributed to increasing the interest of scholars, practitioners and educators in implementing the idea of STEAM-learning in terms of developing the outstanding natural abilities of junior pupils. STEAM-education is a complex polidisciplinary approach that combines natural sciences with technology, engineering and mathematics with a projection into life, where all subjects are interconnected and integrated into a single whole. Key words: project, STEAM-education, primary school, junior pupils.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectпроектuk
dc.subjectSTEAM-освітаuk
dc.subjectпочаткова школаuk
dc.subjectмолодші школяріuk
dc.titleПроект як засіб реалізації STEAM-освіти у початковій школіuk
dc.title.alternativeProject as a method of realization of STEAM-education in the primary schooluk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.