Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20579
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтароста, Володимир Іванович-
dc.contributor.authorПопадич, Олена Олександрівна-
dc.date.accessioned2018-10-09T11:06:48Z-
dc.date.available2018-10-09T11:06:48Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСтароста, В. І. Деякі аспекти соціальної адаптації студентів-першокурсників у класичному університеті / В. І. Староста, О. О. Попадич // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород, 2018. – Вип. 1 (42). – С. 230-233.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20579-
dc.description.abstractАктуальність проблеми зумовлена необхідністю визначення умов для успішної адаптації сту- дентів першого року навчання у закладах вищої освіти і запобігання дезадаптації особистості до студентсько- го життя та до освітнього середовища, а це можливо тільки на основі ретельного дослідження утруднень у процесі адаптації студентської молоді, аналізу причин та пошуку шляхів їх усунення, вдосконалення педа- гогічного управління процесом адаптації тощо. Метою статті є дослідження соціальної адаптації студентів першого курсу в умовах класичного університету. Було використано такі взаємопов’язані методи досліджен- ня: теоретичні – з метою усвідомлення сутності та особливостей адаптації студентів до освітнього процесу у вищій школі, розробки та упорядкування питань анкети, формулювання висновків проведеного дослідження тощо (абстрагування, аналіз і синтез, порівняння, узагальнення та ін.); емпіричні – для виявлення реального стану соціальної адаптації студентів-першокурсників в умовах класичного університету (електронне анкету- вання студентів, педагогічне спостереження); математичні – для обробки отриманих результатів анкетуван- ня (метод реєстрування, ранжування, описова статистика). У процесі дослідження отримано такі конкретні результати: показано, що погляди вчених фіксують різноманітні аспекти адаптації, які мають місце в реаль- ній практиці; установлено, що адаптація студентів до навчального та педагогічного колективу проходить успішно; виявлено, що певні труднощі у процесі соціальної адаптації першокурсників університету мають як об’єктивну, так і суб’єктивну природу.uk
dc.description.abstractАктуальность проблемы обусловлена необходимостью определения условий для успешной адаптации студентов первого года обучения в учреждениях высшего образования и предотвращения деза- даптации личности к студенческой жизни и к образовательной среде. Целью статьи является исследование социальной адаптации студентов первого курса в условиях классического университета. Были использованы следующие взаимосвязанные методы исследования: теоретические – с целью осознания сущности и особен- ностей адаптации студентов к образовательному процессу в высшей школе, формулирования выводов про- веденного исследования и т.д. (абстрагирование, анализ и синтез, сравнение, обобщение и др.); эмпирические – для выявления реального состояния социальной адаптации студентов-первокурсников (электронное анке- тирование студентов, педагогическое наблюдение); математические – для обработки полученных результатов анкетирования (метод регистрации, ранжирование, описательная статистика). В процессе исследования полу- чены следующие конкретные результаты: показано, что взгляды ученых фиксируют различные аспекты адап- тации; установлено, что адаптация студентов к учебному и педагогическому коллективу проходит успешно; обнаружено, что определенные трудности в процессе социальной адаптации первокурсников университета имеют как объективную, так и субъективную природу.uk
dc.description.abstractThe relevance of the problem is determined by the necessity to define the conditions for a successful adaptation of first-year students in higher education institutions and prevention of maladaptation of an individual to student life and educational environment. This is possible only by carrying out a thorough study of adaptation difficulties of students, by analyzing the causes of maladaptation and searching for solutions to eliminate these causes, by improving pedagogical management of the adaptation process, etc. The article studies social adaptation of firstyear students in a classical university. In order to achieve the goal and fulfill the objectives of the study, the following interrelated methods of research are used: theoretical method is used to understand the essence and peculiarities of student adaptation to educational process in higher education, develop and organize questionnaires, formulate conclusions of the conducted research, etc. (abstraction, analysis and synthesis, comparison, generalization, etc.); empirical method is used to determine the real state of social adaptation of first-year students in the classical university (electronic questionnaires for students, pedagogical observation); mathematical method is used to process the results of questionnaires (registration method, ranking, descriptive statistics). In the course of study, the following concrete results have been obtained: it has been shown that the views of scientists determine various aspects of adaptation that takes place in real practice settings; it has been established that the adaptation of students to the educational process and pedagogical staff is successful; it has been discovered that some difficulties in the process of social adaptation of first-year students at university have both objective nature (living conditions in hostels, lack of understanding from teachers and teachers’ high expectations, etc.) as well as subjective nature (poor school preparation, students’ own lack of organisational skills and laziness, etc.).uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectадаптаціяuk
dc.subjectнавчальна адаптаціяuk
dc.subjectсоціальна адаптаціяuk
dc.subjectпрофесійна підготовка студентівuk
dc.subjectадаптацияuk
dc.subjectучебная адаптацияuk
dc.subjectсоциальная адаптацияuk
dc.subjectпрофессиональная подготовка студентовuk
dc.subjectadaptationuk
dc.subjecteducational adaptationuk
dc.subjectsocial adaptationuk
dc.subjectprofessional student traininguk
dc.titleДеякі аспекти соціальної адаптації студентів-першокурсників у класичному університетіuk
dc.title.alternativeНекоторые аспекты социальной адаптации студентов-первокурсников в классическом университетеuk
dc.title.alternativeSome aspects of social and educational adaptation of first-year students at the classical universityuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (42) - 2018
Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Староста В., Попадич О..pdf276.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.