Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20951
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлючкович, Тетяна Василівна-
dc.date.accessioned2018-10-16T07:31:28Z-
dc.date.available2018-10-16T07:31:28Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКлючкович Т. В. Особливості інтеграції вищої педагогічної освіти Словаччини в загальноєвропейський освітній простір // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2015. – III(29), Issue: 57. – P. 21-24.uk
dc.identifier.issnp-ISSN 2308-5258, e-ISSN 2308-1996-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20951-
dc.description.abstractThe article deals with the development of Slovak higher school and pedagogical education particularly in the context of integration into European Higher Education Area. The basic directions and results of the implementation of the Bologna process in Slovak higher education are analyzed. The conclusion is made about the significant changes of higher education of Slovakia which are aimed at the refreshment of all the branches and regulatory support, contents modernization and methods of the teacher traininguk
dc.language.isoukuk
dc.publisherBudapest: Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europeuk
dc.subjectSlovakia, reform of higher education, teachers training, the Bologna process, European integrationuk
dc.titleОсобливості інтеграції вищої педагогічної освіти Словаччини в загальноєвропейський освітній простірuk
dc.title.alternativeKlyuchkovych T. The peculiarities of Integration of the Slovakian higher pedagogical education into the European Higher Education Areauk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klyuchkovych_Budapest_2015.pdf13.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.