Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/21493
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorОпачко, Магдалина Василівна-
dc.date.accessioned2018-10-25T09:29:57Z-
dc.date.available2018-10-25T09:29:57Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.citationОпачко М.В. Формування у студентів-майбутніх учителів фізики досвіду моделювання дидактичного середовища і взаємодії /М.В.Опачко //Вісник Чернігівського НПУ ім. Т.Шевченка. Серія: Педагогічні науки. [ред. кол.: О.В.Бобир]. – Чернігів: ЧНПУ ім.Т.Г.Шевченка, 2017 – Вип.153. – С.87. – 92 Свід. про держ реєстрацію …серія КВ № 17500-6250 ПР від 16.11.2010uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/21493-
dc.descriptionIn conditions of functioning of the new Ukrainian school, much attention is paid to the ability of a teacher to scientific modelling of the didactic environment and interaction, favourable for the development of the student's personality. In this case, a teacher, in addition to professional, methodological, psychological and pedagogical knowledge, is to possess knowledge on: - patterns of development of the student's personality (intellectual, motivational, emotional, volitional and individual spheres) in the learning process; - possibility of using modern information technologies in the learning process; - peculiarities of providing of informative-safe educational environment; - ways of forming of student's effective knowledge - competencies (subject, scientific-natural (as branch) and key); - need to ensure the variability in learning through the implementation of different scenarios under the same other conditions; - ensuring the objectivity of control in the learning process by test methods; - peculiarities of organisation of the learning process at different levels of interaction; - possibility of using the axiological potential of science and discipline for the development of motivational-value attitudes, emotional and volitional guidance of the student's personality; - provision of intellectual development of students on the basis of knowledge about cognitive styles, methods and techniques for stimulating of the development of creative abilities of an individual, etc. Future physics students' possessing of experience on scientific modelling of didactic environment and interaction is carried out in the process of implementation of the group project "System of Management of Teaching Physics" (on the example of basic theme on physics). Students' tasks, performed during the project implementation, are grouped into three blocks: "Scientific modelling of interaction in the learning process", "Scientific Modelling of the Environment", "Diagnostics and Scientific Modelling of Educational Situations".uk
dc.description.abstractВ умовах функціонування нової української школи посилюється увага до володіння вчителем здатністю моделювати дидактичне середовище та взаємодію, сприятливих для розвитку особистості учня. Засвоєння студентами-майбутніми вчителями фізики змісту дидактичного менеджменту у процесі виконання індивідуально-пошукового проекту «Система управління навчанням фізики» (на прикладі опорної теми), в певній мірі сприяє формуванню досвіду моделювання середовища і взаємодії.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherЧернігів: ЧНПУ ім.Т.Г.Шевченкаuk
dc.relation.ispartofseriesстаття;1-
dc.subjectдидактичне середовище, дидактична взаємодія, дидактичний менеджмент, проектування, моделювання, підготовка вчителя фізикиuk
dc.titleФормування у студентів-майбутніх учителів фізики досвіду моделювання дидактичного середовища і взаємодіїuk
dc.title.alternativeFORMATION OF EXPERIENCE ON SCIENTIFIC MODELLING OF DIDACTIC ENVIRONMENT AND INTERACTION IN STUDENTS - FUTURE PHYSICS TEACHERSuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Cт_Опачко_Черн_18.pdf563.5 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.