Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24834
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСидорук, Ірина Ігорівна-
dc.contributor.authorSydoruk, Iryna-
dc.date.accessioned2019-07-15T11:23:34Z-
dc.date.available2019-07-15T11:23:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationСидорук, І. І. Визначення сутності поняття "соціальна компетентність майбутнього соціального працівника" [Текст] / І. І. Сидорук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2019. – Вип. 1 (44). – С. 174–178.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24834-
dc.description.abstractУ поданій статті обґрунтовано актуальність проблеми формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників в умовах закладу вищої освіти. Мета статті полягає в здійсненні дефініційного аналізу понять «соціальна компетентність», «соціальна компетентність студента», «соціальна компетентність студента» (в контексті підготовки фахівців соціономічних професій), «соціальна компетентність майбутнього соціального працівника». Провідними методами обрано: аналіз і синтез наукової літератури; змістовно-порівняльний аналіз, систематизація наукової літератури, зіставно-порівняльний та дефініційний аналіз; метод теоретичного узагальнення. На підставі узагальнення аналітичного огляду понять «соціальна компетентність», «соціальна компетентність студента», «соціальна компетентність студента» (в контексті підготовки фахівців соціономічних професій), «соціальна компетентність майбутнього соціального працівника», визначено їх співвідношення та сутнісні характеристики, представлено авторську інтерпретацію поняття «соціальна компетентність майбутнього соціального працівника».uk
dc.description.abstractThe article substantiates the urgency of the problem of formation of social competence of future social workers in the conditions of a higher education institution. The purpose of this paper is to analyse the concepts of «social competence», «social competence of the student», «social competence of the student» (in the context of training specialists of different professions), «social competence of the future social worker». Main methods of research used: analysis and synthesis of scientific literature (for the clarification of the key concepts of research and leading directions); content-comparative analysis, systematisation of scientific literature to find out the essential characteristics of the phenomenon of «social competence» and generic derivative concepts, their comparative-comparative and definitions analysis; method of theoretical generalization (for the formulation of the final provisions and conclusions). On the basis of a generalisation of the analytical review of the concepts of «social competence», «social competence of the student», «social competence of the student» (in the context of training specialists of sociological occupations), «social competence of the future social worker», their correlation and intrinsic characteristics are defined, the author’s interpretation of the concept «social competence of the future social worker». It has been established that the content of social competence is complicated, enriched as the person develops new roles (student, specialist), in particular, a professional component in terms of studying at a higher education institution and acquires qualitatively new content. It is a prerequisite for the development of professionalism and the improvement of the quality of services provided by social workers.uk
dc.description.abstractВ данной статье обоснована актуальность проблемы формирования социальной компетентности будущих социальных работников в условиях учреждения высшего образования. Цель статьи заключается в осуществлении дефиниционный анализа понятий «социальная компетентность», «социальная компетентность студента», «социальная компетентность студента» (в контексте подготовки специалистов социономических профессий), «социальная компетентность будущего социального работника». Ведущими методами избраны: анализ и синтез научной литературы; содержательно-сравнительный анализ, систематизация научной литературы, сопоставимо-сравнительный и дефиниционный анализ; метод теоретического обобщения. На основании обобщения аналитического обзора понятий «социальная компетентность», «социальная компетентность студента», «социальная компетентность студента» (в контексте подготовки специалистов социономических профессий), «социальная компетентность будущего социального работника», определены их соотношение и сущностные характеристики, представлена авторская интерпретация понятия «социальная компетентность будущего социального работника».uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота. Вип. 1(44);-
dc.subjectсоціальний працівникuk
dc.subjectсоціальна компетентність особистостіuk
dc.subjectсоціальна компетентність студентаuk
dc.subjectсоціальна компетентність майбутнього соціального працівникаuk
dc.subjectзаклад вищої освітиuk
dc.subjectsocial workeruk
dc.subjectsocial competence of an individualuk
dc.subjectsocial competence of a studentuk
dc.subjectsocial competence of a future social workeruk
dc.subjectinstitution of higher educationuk
dc.subjectсоциальный работникuk
dc.subjectсоциальная компетентность личностиuk
dc.subjectсоциальная компетентность студентаuk
dc.subjectоциальная компетентность будущего социального работникаuk
dc.subjectуниверситетuk
dc.titleВизначення сутності поняття «соціальна компетентність майбутнього соціального працівника»uk
dc.title.alternativeDefining the content of the concept «social competence of a future social worker»uk
dc.title.alternativeОпределение сущности понятия «социальная компетентность будущего социального работника»uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (44) - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сидорук Ірина Ігорівна.pdf359.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.