Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24843
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSkril, Iryna-
dc.contributor.authorСкріль, Ірина Валентинівна-
dc.date.accessioned2019-07-15T12:30:31Z-
dc.date.available2019-07-15T12:30:31Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationSkril, I. Simulations in forming English lexical competence in dialogic speaking for prospective experts of hospitality and restaurant service [Текст] / I. Skril // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2019. – Вип. 2 (45). – С. 159–163uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24843-
dc.description.abstractThe purpose of the article is to analyse the simulations in forming English lexical competence in dialogic speaking for prospective experts of hospitality and restaurant service. The structure, forms and samples of simulations will be shown in the article. Methods of research used: analysis and synthesis, induction and deduction and review of pedagogical scientific sources of literature in order to find out the theoretical foundations and state of development of the problem under study. The article deals with the simulations in forming English lexical competence in dialogic speaking for prospective experts of hospitality and restaurant service. Simulation is specified as one of the interactive methods. The structure of a simulation is analysed. Simulation is defined as the way of reproducing real-life situations in English in the artificially created conditions. The technique of simulations is becoming the first choice for ESP teachers due to the fact that this technique is considered the backbone of an environment which gives learners the opportunity to use language in a creative and communicative way. Integrating simulations in language classes engages the learners in first-hand experiences of knowledge. This knowledge, in turn, bridges the gap between the classroom world and the real-life experiences that students encounter. The most common view of simulations is that they provide a way of creating a rich communicative environment (a representation of reality) where students actively become a part of some real-world system and function according to predetermined roles as members of that group. In short, by using simulation, the students will get more chances to practice their English grammatically and pragmatically, because it makes them in a real world. In a simulation students are given a task to perform or problem to solve together with the necessary background information and environment in which to do it. Simulations provide a realistic setting for more extensive interaction in which students can get more personally involved.uk
dc.description.abstractМета статті − проаналізувати симуляцію формування англійської лексичної компетентності в діалогічному виступі для майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи. Методи дослідження: аналіз та синтез, індукція та дедукція та огляд педагогічних наукових джерел літератури з метою з’ясування теоретичних основ та стану розвитку досліджуваної проблеми. У статті розглядаються симуляції у формуванні англомовної лексичної компетентності у діалогічному спілкуванні майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи. Обумовлено симуляцію як один з інтерактивних методів. Проаналізовано структуру симуляції. Визначено симуляцію як спосіб відтворення реальних ситуацій на англійській мові в штучно створених умовах. Методика симуляції стає першим вибором для викладачів іноземної мови за професійним спрямуванням через те, що цей метод вважається основою середовища, що дає учням можливість використовувати мову творчо та комунікативно. Інтеграція симуляцій у мовні заняття залучає студентів до практичного досвіду знань. Це знання, у свою чергу, перекриває розрив між класом і реальним досвідом, з яким стикаються студенти. Найбільш поширеним баченням симуляції є те, що вони забезпечують спосіб створення багатого комуніка- тивного середовища (подання реальності), де студенти активно стають частиною певної реальної системи і функціонують відповідно до заданих ролей як членів цієї групи. За допомогою симуляції студенти отримають більше шансів практикувати англійську мову граматично і прагматично, тому що робить це в реальному світі. У симуляції студентам дається завдання виконувати або вирішувати завдання разом з необхідною довідковою інформацією і середовищем, в якому це робити. Симуляція надає реалістичну обстановку для більш широкої взаємодії, в якій студенти можуть отримати більше особистої участі. Автор підкреслює мотиваційну цінність симуляції у розвитку комунікативної компетенції.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherВид-во УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectsimulationuk
dc.subjectdialogic speakinguk
dc.subjectlexical competenceuk
dc.subjectrole playuk
dc.subjectсимуляціяuk
dc.subjectдіалогічне мовленняuk
dc.subjectлексична компетентністьuk
dc.subjectрольова граuk
dc.titleSimulations in forming English lexical competence in dialogic speaking for prospective experts of hospitality and restaurant serviceuk
dc.title.alternativeСимуляції у формуванні англомовної лексичної компетентності у діалогічному мовленні майбутніх фахівців готельно-ресторанної справиuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (45) - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skril Iryna.pdf417.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.