Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24924
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСавельчук, Ірина Борисівна-
dc.contributor.authorSavelchuk, Iryna-
dc.date.accessioned2019-07-17T08:33:55Z-
dc.date.available2019-07-17T08:33:55Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationСавельчук, І. Б. Ресурсне забезпечення інноваційного освітнього середовища підготовки соціальних працівників [Текст] / І. Б. Савельчук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2019. – Вип. 2 (45). – С. 154–158uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24924-
dc.description.abstractПідготовка майбутніх соціальних працівників у сучасних університетах як історично обумов- лений, практико орієнтований і соціально значущий процес сприяє перетворенню середовища нормативної навчально-виховної діяльності на інноваційне освітнє середовище оновленої підготовки до професійної ді- яльності в галузі соціальної роботи. Мета дослідження: охарактеризувати ресурсне забезпечення оновленої підготовки соціальних працівників в умовах інноваційного освітнього середовища університету. Загальні ме- тоди дослідження передбачають застосування аналізу визначених проблем, які виникають у зв’язку з онов- ленням підготовки соціальних працівників, зокрема з її ресурсним забезпеченням. Результати дослідження: сформоване уявлення про ресурсне забезпечення підготовки соціальних працівників, представлені елементи й структура функціонування її складових. Проблема ресурсозабезпеченості створення інноваційного освіт- нього середовища університету важливим стає через те, що засоби можуть розглядатися як інструменти впли- ву на особистісний і професійний розвиток учасників освітнього процесу. Тому практична реалізація засобів навчально-виховної та педагогічної діяльності повинна підвищувати не тільки успішність підготовки соці- альних працівників, але й сприяти активному залученню студентів та викладачів до інноваційної діяльності.uk
dc.description.abstractThe training of future social workers in modern universities in a historically conditioned, practically oriented and socially significant process promotes the transformation of the environment of normative educational and educational activities into the innovative educational environment of the renewed training for professional activities in the field of social work. The purpose of the paper is to characterize the resource support of the updated training of social workers in the innovative educational environment of the university. General research methods used involve the use of analysis of certain problems that arise in connection with the renewal of the training of social workers, in particular with its resource support.The actual training on traditional principles only partially meets the current requirements of future professional social workers. Innovation as part of professional social activities aimed at improving the delivery of social services and provides subjective qualitative changes. Implementation of training based on innovative technologies will promote the formation of future professionals in social innovation potential and increase their level of preparedness to implement innovative professional. Innovative vocational education is provided by the relevant technologies (methods) of the educational process, including the various forms and methods of active learning. It should be noted that the effectiveness of innovative technologies in the context of preparation for future social workers to innovative professional activities provided certain components that are implemented through learning activities of students. Innovation of technology and methods of training provided by the appropriate resource of implementation of the educational process. Purpose of the research: characterize the resource provision of updated training of social workers in the conditions of the innovative educational environment of the university. General research methods include the use of analysis of identified problems that arise in connection with the updating of training of social workers, in particular with its resource support. Research results: formulated of the idea of resource support for the training of social workers, presented the elements and structure of the functioning of it`s components.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectосвіта в галузі соціальної роботиuk
dc.subjectпідготовка соціальних працівників в університетіuk
dc.subjectресурсне забезпеченняuk
dc.subjectінноваційне освітнє середовищеuk
dc.subjecteducation in the field of social workuk
dc.subjecttraining of social workers at universityuk
dc.subjectresource supportuk
dc.subjectinnovative educational environmentuk
dc.titleРесурсне забезпечення інноваційного освітнього середовища підготовки соціальних працівниківuk
dc.title.alternativeRESOURCE PROVIDING OF INNOVATIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF PREPARATION OF SOCIAL WORKERSuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (45) - 2019



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.