Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24927
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФедоруц, Микола Васильович-
dc.contributor.authorFedoruts, Mykola-
dc.date.accessioned2019-07-17T08:41:17Z-
dc.date.available2019-07-17T08:41:17Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationФедоруц, М. В. Структурно-функціональна модель формування соціальної компетентності старшокласників засобами неформальної освіти [Текст] / М. В. Федоруц // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2019. – Вип. 2 (45). – С. 217–222uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24927-
dc.description.abstractМета статті: здійснити характеристику структурно-функціональної моделі формування соці- альної компетентності старшокласників засобами неформальної освіти. Методи дослідження: аналіз науко- вих джерел, інтернет-ресурсів, дисертацій з означеної проблеми. У статті теоретично обґрунтовано структур- но-функціональну модель формування соціальної компетентності старшокласників засобами неформальної освіти. Розглянуто основні компоненти соціальної компетентності. Подано основні форми, методи, засоби та ресурси туристсько-краєзнавчої діяльності, соціально-педагогічного супроводу та діяльності учнівського самоврядування. Проаналізовано наукові джерела, Інтернет-ресурси, дисертації проблеми формування со- ціальної компетентності старшокласників. У процесі дослідження з’ясовано, що провідними складовими соціальної компетентності старшокласника є: структурні компоненти (мотиваційний, соціально-ціннісний, когнітивний, поведінковий), їх критерії (сформованість мотивації, ієрархія цінностей, рівень знань, суджень та поведінка, вчинки). Розроблено структурно-функціональну модель формування соціальної компетентності старшокласників, що включає такі блоки: цільовий (що передбачає визначення й реалізацію мети й завдань, концептуальних підходів (системного, компетентнісного, аксіологічного, гуманістичного, особистісно-ді- яльнісного, культурологічного) і принципів реалізації досліджуваного процесу (життєвої-компетентнісної до- цільності, доступності, цілісності, особистісного підходу, активності, креативності); змістово-процесуальний (що включає структурні компоненти, змістові характеристики, процесуальну складову, соціально-педагогічні умови); результативний (критерії й показники оцінювання, очікуваний результат). Розкрито сутність та осно- вні складові структурно-функціональної моделі формування соціальної компетентності старшокласників.uk
dc.description.abstractIn the article the structure-functional model of formation of social competence of high school students by means of informal education is theoretically substantiated. The characteristic of the structural-functional model of formation of social competence of high school students by means of non-formal education is analyzed, namely the content of the category «model» in the context of study of social competence of senior pupils by means of expanded excursion in the interpretation of these definitions in pedagogical science is analyzed. The authors' interpretation of the social competence of senior pupils is carried out. The purpose of formation of social competence of senior pupils is determined. The main components of social competence are considered. The main forms, methods, means and resources of tourist-local lore activity, social-pedagogical support and student self-government activities are submitted. The scientific sources, Internet resources, dissertations of formation of social competence of senior pupils are analyzed. In the course of the study, it was found that the leading components of social competence of the senior pupil are: structural components (motivational, social-value, cognitive, behavioral), their criteria (the formation of motivation, the hierarchy of values, the level of knowledge, judgments and behavior, actions). The structural-functional model of formation of social competence of senior pupils is developed, which includes such blocks: the target (which involves the definition and implementation of goals and objectives, conceptual approaches (systemic, competence, axiological, humanistic, personality-activity, cultural), and the principles of realization of the investigated process (life -competitive expediency, accessibility, integrity, personal approach, activity, creativity); content-procedural (including structural components, from istovi characteristics, procedural component, social and educational conditions), efficient (performance evaluation criteria and expected result). The essence and main components of the structural and functional model of social competence of senior pupils.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectсоціальна компетентність старшокласниківuk
dc.subjectнеформальна освітаuk
dc.subjectsocial competence of senior pupilsuk
dc.subjectinformal educationuk
dc.titleСтруктурно-функціональна модель формування соціальної компетентності старшокласників засобами неформальної освітиuk
dc.title.alternativeSTRUCTURAL-FUNCTIONAL MODEL OF FORMING THE SOCIAL COMPETENCE OF SENIOR PUPILS BY MEANS OF NON-FORMAL EDUCATIONuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (45) - 2019



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.