Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24960
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЛюбас, Анжеліка Андріївна-
dc.contributor.authorLiubas, Anzhelika-
dc.date.accessioned2019-07-17T12:25:35Z-
dc.date.available2019-07-17T12:25:35Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЛюбас, А. А. Основні підходи та принципи формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення [Текст] / А. А. Любас // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 158-162.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24960-
dc.description.abstractПроблема формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення є актуальною проблемою професійної підготовки цих фахівців, а відтак актуальною проблемою теорії та методики професійної освіти. Методологічну основу процесу формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення складають комплекси відповідних підходів і принципів, проаналізованих у статті. Мета дослідження – проаналізувати основні принципи та підходи, що складають методологічні засади формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення. Методи дослідження: аналіз наукової літератури з питання формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення. Здійснено аналіз основних підходів та принципів, які впливають на формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення.uk
dc.description.abstractThe problem of forming the intercultural competence of future combat and operational specialists is currently important problem for the professional training of these specialists, and then is the actual problem of the theory and methodology of vocational education. The purpose of the paper is to analyze the main principles and approaches that form the methodological basis for the formation of intercultural competence of future combat and operational specialists. Method of research: analysis of scientific literature which is concentrated on the question of the formation of intercultural competence of future combat and operational specialists. The methodological basis of the process of forming the intercultural competency of future combat and operational specialists is made up of complexes of relevant approaches and principles, which are analyzed in the article. Among the main approaches are: communicative-activity, competence and integrated approaches, and among the basic principles are the principle of professional orientation; complexity; maximum approximation of learning conditions to a real intercultural interaction environment. Methodologically grounded process of formation of intercultural competence of future specialists of combat and operational support will enable these specialists to perform correctly their professional functions and roles in accordance with modern European standards. The communicative-activity approach is aimed at the formation of intercultural and foreign-language communicative competence of future specialists of combat and operational support in the process of development of all types of speech activity. This approach helps professionals to understand the communicative functions of the language. Competency approach is aimed at obtaining the mentioned experts the knowledge, skills, skills and experience that they need to solve life situations. This approach is aimed at the formation of a professionally competent specialist. An integrated approach provides a logical combination of all types of speech activity, allowing the formation of special courses and the organization of practices that could provide integrated development of knowledge, skills and competences − components of intercultural competence. The principle of complexity uses various forms, methods and means of training that will help form the military competency of intercultural competence. The principle of maximum approximation of learning conditions to real intercultural interaction forms the relevant skills and abilities that are components of intercultural competence. The principle of professional orientation is ensured by the correspondence of the objectives and content of training to the professional duties, functions and roles of combat and operational support specialists, enabling them to perform specific professional tasks effectively.uk
dc.description.abstractПроблема формирования межкультурной компетентности будущих специалистов боевого и оперативного обеспечения является актуальной проблемой профессиональной подготовки этих специалистов, а следовательно актуальной проблемой теории и методики профессионального образования. Методологическую основу процесса формирования межкультурной компетентности будущих специалистов боевого и оперативного обеспечения составляют комплексы соответствующих подходов и принципов, проанализированных в статье. Цель исследования - проанализировать основные принципы и подходы, которые составляют методологические основы формирования межкультурной компетентности будущих специалистов боевого и оперативного обеспечения. Методы исследования: анализ научной литературы по вопросу формирования межкультурной компетентности будущих специалистов боевого и оперативного обеспечения. Проведен анализ основных подходов и принципов, которые влияют на формирование межкультурной компетентности будущих специалистов боевого и оперативного обеспечения.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);-
dc.subjectкомунікативно-діяльнісний підхідuk
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk
dc.subjectінтегрований підхідuk
dc.subjectпринцип професійної спрямованостіuk
dc.subjectпринцип комплексностіuk
dc.subjectпринцип максимального наближення умов навчання до обстановки реальної міжкультурної взаємодіїuk
dc.subjectфахівці бойового та оперативного забезпеченняuk
dc.subjectcommunicative-activity approachuk
dc.subjectcompetence approachuk
dc.subjectintegrated approachuk
dc.subjectthe principle of professional orientationuk
dc.subjectthe principle of complexityuk
dc.subjectthe principle of maximum approximation of learning conditions to the situation of real intercultural cooperationuk
dc.subjectcombat and operational support specialistsuk
dc.subjectкоммуникативно-деятельностный подходuk
dc.subjectкомпетентностный подходuk
dc.subjectинтегрированный подходuk
dc.subjectпринцип профессиональной направленностиuk
dc.subjectпринцип комплексностиuk
dc.subjectпринцип максимального приближения условий обучения к обстановке реального межкультурного взаимодействияuk
dc.subjectспециалисты боевого и оперативного обеспеченияuk
dc.titleОсновні підходи та принципи формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпеченняuk
dc.title.alternativeBasic approaches and principles of formation of intercultural competence of future specialists of combat and operational supportuk
dc.title.alternativeОсновные подходы и принципы формирования межкультурной компетентности будущих специалистов боевого и оперативного обеспеченияuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Любас Анжеліка Андріївна.pdf346.68 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.