Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25012
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДем’янчук, Олена Олексіївна-
dc.contributor.authorАдамович, Ірина Валентинівна-
dc.contributor.authorDemyanchuk, Olenа-
dc.contributor.authorAdamovych, Iryna-
dc.date.accessioned2019-07-18T10:49:38Z-
dc.date.available2019-07-18T10:49:38Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationДем'янчук, О. О. Формування гностичних умінь у професійному становленні молодих педагогів [Текст] / О. О. Дем'янчук, І. В. Адамович // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 72-77.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25012-
dc.description.abstractСтаттю присвячено актуальній проблемі професійного становлення молодих педагогів. Мета статті: реалізація моделі розвитку гностичних умінь молодих педагогів з використанням дистанційних технологій в системі післядипломної педагогічної освіти. Методами дослідження обрано теоретико-структурне моделювання для уточнення понятійного апарату. Результатами дослідження є аспект та реалізація умов формування умінь з акцентом на гностику. Окреслено контент та зміст даного процесу з підтримкою дистанційних технологій на курсах підвищення кваліфікації в системі післядипломної педагогічної освіти. Запропоновано поетапну методику формування гностичних умінь молодих педагогів з урахуванням ускладнень та інтелектуального збагачення її змісту: від сприйняття теоретичного матеріалу до застосування творчих здібностей у процесі практичної підготовки. Визначено можливості та принципи формування гностичних умінь молодих педагогів на етапах аудиторної та самостійної роботи за підтримки різноманітних форм навчання.uk
dc.description.abstractThe purpose of the paper is to discuss the model for the development of gnostic skills of young pedagogues with the use of distance technologies in the system of postgraduate pedagogical education. Methods of research used: analysis of scientific literature, synthesis, generalisation, comparison, theoretical and structural modeling for clarification and definition of the conceptual apparatus. We conclude that at each of the conditionally selected stages young educators form gnostic skills, taking into account the complications and intellectual enrichment of its content: from the perception of theoretical material to the application of creative abilities in the process of practical training. This article is intended to outline the possibilities and advantages of using distance learning tools to increase the effectiveness of the development of gnostic skills of young pedagogues, which corresponds to the development of education in the aspect of supporting modern methodologically weighed information technologies. At this stage active development of young teachers of creative thinking in the course of self-education activity − selfdevelopment, self-improvement, which are self-deterministic entities, was provided. As scientific researches show, creative pedagogical thinking leads to the formation of a teacher's internal motivation of behaviour and activity, which is (in contrast to external motivation) self-determinant entity. It is determined that the distance-based phase requires more focused actions, both from the teaching staff and those who study. Therefore, with the prospect of our research, we see the active involvement of course attenders in structuring, contenting and defining of main aspects: providing materials, their presentation, psychological and pedagogical approaches to the formation of distance courses for the maximum realisation of the proposed methodology for the formation of gnostic skills of young pedagogues.uk
dc.description.abstractСтатья посвящена актуальной проблеме профессионального становлення молодых педагогов. Цель статьи: реализация модели развития гностических умений молодых педагогов с использованием дистанционных технологий в системе последипломного педагогического образования. Методами исследования выбрано теоретико-структурное моделирование для уточнения понятийного аппарата. Результатами исследования есть аспект и реализацию условий формирования умений с акцентом на гностику. Очерчено контент и содержимое данного процесса с поддержкой дистанционных технологий на курсах повышения квалификации в системе последипломного педагогического образования. Предложено поэтапную методику формирования гностических умений молодых педагогов с учетом усложнений и интеллектуального обогащения её содержания: от теоретического изучения материала до использования творческих способностей в процессе практической подготовки. Обозначено задания, возможности и принципы формирования гностических умений молодых педагогов на этапах аудиторной и самостоятельной работы при поддержке различных форм обучения.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);-
dc.subjectгностичні умінняuk
dc.subjectумови формуванняuk
dc.subjectпідвищення кваліфікаціїuk
dc.subjectдистанційне навчанняuk
dc.subjectgnostic skillsuk
dc.subjectformation of conditionsuk
dc.subjectimprovement of qualificationuk
dc.subjectdistance learninguk
dc.subjectгностические уменияuk
dc.subjectусловия формированияuk
dc.subjectповышение квалификацииuk
dc.subjectдистанционное обучениеuk
dc.titleФормування гностичних умінь у професійному становленні молодих педагогівuk
dc.title.alternativeFormation of gonostic lessons in professional development of young pedagogesuk
dc.title.alternativeФормирование гностических умений в профессиональном становлении молодых педагоговuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дем’янчук Олена Олексіївна.pdf360.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.