Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25015
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАтрощенко, Тетяна Олександрівна-
dc.contributor.authorAtroshchenko, Tetiana-
dc.date.accessioned2019-07-18T11:09:14Z-
dc.date.available2019-07-18T11:09:14Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationАтрощенко, Т. О. Формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкових класів у процесі практичної підготовки [Текст] / Т. О. Атрощенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 18-24.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25015-
dc.description.abstractАктуальність процесу формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкових класів у процесі практичної підготовки зумовлена сучасним станом розвитку системи освіти України як багатонаціональної держави. Мета нашого дослідження − розкрити особливості практики студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» освітнього ступеня «Бакалавр» і «Магістр» з урахуванням специфіки поліетнічного регіону, для досягнення якої використано такі методи: аналіз наукових джерел, інтернет-ресурсів, дисертацій з означеної проблеми, вивчення методики організації практики для студентів спеціальності 013 «Початкова освіта»; спостереження, бесіда, тестування, анкетування, діагностична робота. Представлено авторські методичні рекомендації «Формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкових класів у процесі практичної підготовки», які забезпечать студентам-практикантам оволодіння специфікою професійної діяльності в поліетнічному регіоні.uk
dc.description.abstractThe problem of professional formation of teachers and their activity in a multiethnic region requires special attention, as modern political realia urge for tolerant interaction with cosmopolitan student and parent groups, which is possible only if the cross-cultural competence of a specialist has been formed earlier, including: knowledge of the culture and history, ability to generate and bring the ideas of world into the content of general education to reflect its diversity; the ability to organize pedagogical process as a dialogue of different cultures in time and space. This implies awareness of the motives for multicultural activities in a multinational environment: needs and interests, aspirations, value orientations, motives; assessment of personal traits and qualities of future specialist; readiness to carry out professional activity in a multicultural educational space; formation of interethnic tolerance and regulation on its basis of their professionalism in accordance with the working modules of a specific society. The purpose of the article is to reveal the practice features of «Bachelor» and «Master» degree students by specialty 013 «Primary education», taking into account the specifics of a polyethnic region. Methods research used: analysis of scientific data, Internet resources, Ph.D. dissertations in the study field, the methods of practice organisation for «Bachelor» and «Master» degree students by specialty 013 «Primary education»; observation, conversation, testing, questionnaires, diagnostic work. Working with the students in a multi-ethnic environment, future teachers begin to realize that they must be constantly engaged into the process of self-education and self-development, formation of interethnic tolerance, social stance, etc. It is during the practice that a student can really learn to respect, love and perceive the children as they are, to form tolerance, endurance, responsibility and sense of duty, to master the specifics of work (peculiarities of educational and cultural positions, customs and traditions, language) with children and parents − representatives of national minorities, religions, races, etc. That is, during practical pedagogical activity, in a polyethnic environment, personal and professional qualities of the future teacher should be applied.uk
dc.description.abstractАктуальность процесса формирования межэтнической толерантности будущих учителей начальных классов в процессе практической подготовки обусловлена современным состоянием развития системы образования Украины как многонационального государства. Цель нашего исследования − раскрыть особенности практики студентов специальности 013 «Начальное образование» образовательного степени «Бакалавр» и «Магистр» с учетом специфики полиэтнического региона, для достижения которой использованы следующие методы: анализ научных источников, интернет-ресурсов, диссертаций по обозначенной проблеме, изучение методики организации практики для студентов специальности 013 «Начальное образование»; наблюдение, беседа, тестирование, анкетирование, диагностическая работа. Представлены авторские методические рекомендации «Формирование межэтнической толерантности будущих учителей начальных классов в процессе практической подготовки», которые обеспечат студентам-практикантам овладения спецификой профессиональной деятельности в полиэтническом регионе.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);-
dc.subjectміжетнічна толерантністьuk
dc.subjectпедагогічна практикаuk
dc.subjectполіетнічний регіонuk
dc.subjectкультура міжнаціонального спілкуванняuk
dc.subjectполікультурна компетентністьuk
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk
dc.subjectinterethnic toleranceuk
dc.subjectpedagogical practiceuk
dc.subjectpolyethnic regionuk
dc.subjectculture of interethnic communicationuk
dc.subjectmulticultural competenceuk
dc.subjectprofessional competenceuk
dc.subjectмежэтническая толерантностьuk
dc.subjectпедагогическая практикаuk
dc.subjectполиэтнический регионuk
dc.subjectкультура межнационального общенияuk
dc.subjectполикультурное компетентностьuk
dc.subjectпрофессиональная компетентностьuk
dc.titleФормування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкових класів у процесі практичної підготовкиuk
dc.title.alternativeFormation of inter-ethnic tolerance of future primary school teachers in the process of practical traininguk
dc.title.alternativeФормирование межэтнической толерантности будущих учителей начальных классов в процессе практической подготовкиuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Атрощенко Тетяна Олександрівна.pdf369.08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.